En fullsmockad vecka och lite till...

1:a advent har passerat, snart december. Galet. Och så var det måndag. Igen. Men vilken härlig vecka det har varit. Veckorna försvinner hur fort som helst. Oftast känner jag att jag inte hinner göra så mycket efter jobbet,jag är mest trött, men förra veckan hann jag faktiskt med massor. Började förra helgen med att vi var nere i Malmö å Köpenhamn och tittare på Roller Derby. Väldigt nytt för mig så det var väldigt spännande. =) Kan absolut tänka mig att gå på en match någon mer gång. Vill man se en spelfilm om Roller Derby kan jag rekommendera filmen Whip It. Vill man veta mer annars kan man ju alltid använda fina google eller youtube. =)

I måndags var jag hembjuden till Tina och Anders på födelsedags-/adventsfika. Mysigt! Tisdag och onsdag fick jag besök av Nina. Just like old times. Svårt att tänka att vi känt varandra i 20 år nu. Det är ju en hel evighet. =) I fredags åkte jag och Kotte upp till Göteborg för att spendera helgen med syskonen. På lördagen var jag och syrran och såg West Side Story på Göteborgsoperan, föreställningen var bra, men lite ojämn. Hon som hade rollen som Maria var lite väl skolad inom opera, även om hon var duktig var det inte riktigt musikaligt alla gånger. Men själva Göteborgsoperan var väldigt fin. =) Efter föreställningen mötte vi upp de andra för lite god mat. Testade en för oss ny restaurang, Tapaskällaren. God mat och mysig atmosfär, men lite för små portioner för priserna. Nästa gång det blir tapas i Gbg blir det nog favoriten Mañana istället. =)

Igår var det lite adventsbak hemma hos Anders och Linda. De har det så fint i huset, och finare ska det bli med allt de håller på att fixa. Tyvärr hann vi inte stanna kvar tills lussebullarna var klara. Med full storm ute och en ensam katt hemma vågade vi inte stanna allt för länge. Även om Nicole gjorde ett grymt bra jobb genom att ge Smilla lite kärlek (och mat) när vi var borta. Vädret gjorde att vi blev en timme senare än väntat, men vi kom i alla fall hem utan några olyckor eller missöden. Ska säga att det var tur att det inte regnade när vi gick från stationen. Det hade varit ruskigt otrevligt. På tal om vatten. Galet mycket vatten i Nissan var det. Aldrig sett så mycket vatten, översvämning i några av parkerna och på gångbanorna. Fast det mesta hade sjunkit undan till idag, så jag antar att det såg värre ut än vad det faktiskt var...

Idag har jag varit ledig. Helt underbart. Behövde lite tid för att koppla av och bara varva ner lite. Hysteriskt på jobbet just nu, och det lär ju inte bli lugnare med tanke på allt som måste avlutas innan årsskiftet. Tyvärr vaknade jag första gången redan vid 7 och steg upp strax efter 8, så nån sovmorgon blev det ju inte direkt. Men jag fick bara ta det lugnt i morse och tog en härlig långfrukost. Har även hunnit med en supertrevlig fika med Veddy och en liten runda på stan. Måste ju börja spana in lite julklappar å så... =) Känns bra att bara jobba 4 dagar den här veckan, även om jag är övertygad om att jag kommer jobba på plustimmarna på flexen även den här veckan. :p

Anders, Tina och Tinas syster Jessica är i Thailand och gottar sig. Åkte i fredags. Hade så gärna följt med dem, jag och Kotte. Men vi hoppas på att det blir fler tillfällen. Känns inte lägligt att bränna så mycket pengar på en solsemester när jobbläget är så ovisst. Men men. Vad är en bal på slottet.. :p

Hoppas på att allting ordnar upp sig snart så det kan bli lite mer stabilt. Det är ju så mycket som jag vill just nu... =)

Kommentarer
Postat av: Nina

Det är så roligt när du bloggar Emma :) Kul att bli omnämnd med :D puss!

2011-12-03 @ 19:15:13
Postat av: Tina

Hej gumman! Det låter som om du hade en bra vecka där innan vi åkte. Hoppas att allt är bra och att du inte jobbar ihjäl dig. Har du hört något från Mats ännu om mitt vik? Något annat spännande som hänt?



Balen på slottet är underbart, synd bara att tiden går så fort. Bara tre dagar kvar. Och ingen shopping ännu. Tänkte åka till krabi stad och kolla lite på torsdag kväll.



Det positiva med att komma hem är att få träffa er, Tintin och andra underbara vännerna. Ska bli mysigt att träffa lille August.



Puss & kram Tina

2011-12-06 @ 17:51:08
URL: http://Seasonsports.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0