välkommen till min värld

Jaha. Kan väl anse mitt skrivande på Lunarstorm som historia. Äntligen. Blir det mer vuxenpoäng till mig nu när jag byter upp mig? Har länge sagt att jag skulle skaffa blogg bara jag fick mitt bredband.. så nu var det dags. Inte för att jag behöver ytterligare en sysselsättning istället för att plugga, utan enbart för att det är roligt. :)

Plugga är väl egentligen det jag borde ha syselsatt mig nu. Första kursen för terminen heter något så roligt som "Introduktion till rättssystemet". Ska ha ett första seminarium imorgon, så jag måste verkligen förbereda mig inför detta. Ska ha läst lite rättsfall och orienterat oss runt lite i rättsdatabaserna Tur att kvällen och natten är lång... :)

Borde äta. Har tom köpt riktigt kött å att jag kan få en anständig middag. Det enda problemet är väl att klyftpotatisen som jag hade tänkt ha till ligger någonstans i min minifrys, förmodligen längst in. Min frys består av två små fack och är för tillfället fullproppad. Fick möblera om saker i 5 min igår efter att jag handlat lite sojakorvar och veggiesnitzlar, resultatet blev att allt precis gick in (tillslut) och att man numera inte ens skulle få in en rabarberstjälk hur gärna man än skulle vilja. Ni kan ju förstå hur motiverande det känns att gräva fram lite potatis... Men å andra sidan vill man ju inte äta pasta riktigt varje dag... Hmm.. Känns som om det kan nomineras till dagens i-lands probelm..? :)


Efter att ha ringt och pratat med csn har jag blivit lovad att få min första utbetalning för terminen imorgon. Känns bra. Hyror, räkningar och dyl ska ju betalas snart. Sen hoppas jag på att få min "lagbok-light" imorgon. Eller "Svensk Lag 2007" som den eg heter, aka "Den Gröna Lagboken". Fick den för under 400 kronor, kan man tänka sig vilket fynd... *ironi' Känns iaf bättre än att betala över 700 kronor för den "Blå Lagboken" eller "Sveriges Rikes Lag gillad och antagen på Riksdagen år 1734, stadfäst av Konungen den 23 januari 1736. Med tillägg av författningar som kommit ut från trycket fram till början av januari 2007 " som den egentligen heter.. Har även beställt den något roligare pocketboken Flickan som lekte med elden , andra delen av Stieg Larssons Millennium-triologi. Fyndade den för endast 31 kronor på kulturbutik.se
Inte för att jag har tid att läsa, inte romaner iaf. Men iaf...

Har även fått veta att min danspartner (bugg) har dumpat mig och ersatt mig med en nyinskaffad flickvän. Kul. Har inte dansat på hela sommaren och såg verkligen fram emot att få börja träna igen. Mitt enda hopp nu är att hitta någon annan kille att dansa med, vilket jag vet inte kommer bli det lättaste. Om man sen hittar en kille, finns det ju inga garantier att han är något dansproffs och då blir det som att ta tio steg tillbaka. Killen jag dansade med förra terminen började ju bli riktigt bra nu... *suck* Vad livet är orättvist.

Evelina har iaf lyckats lura mig att betala för ett årskort på Friskis& Svettis. Har varit duktiga och tränat 2 ggr i veckan (hela förra veckan, i måndags och imorgon), gympa då, hoppas bara att vi lyckas hålla det resten av terminen oxå. Tror min förslappade kropp skulle uppskatta det. Jag uppskattade inte träningsvärken som jag fick efter första passet, men det som inte dödar.... :)


Nej, nu MÅSTE jag verkligen laga lite mat, sen sätta mig och plugga så att jag kan slappa framför tv:n resten av kvällen. Desperate Housewives börjar ju ikväll! :) På tal om tv, var det någon mer som såg det brittiska dokumentären "Virgin School" på femman igår? Det var bland det sjukaste jag har sett. En 26-årig oskuld åker till Amsterdam för att lära sig om intimitet och våga vara med en kvinna. En av tjänsterna de erbjuder är att männen kan få ha sex med en av instruktörerna, vilket han oxå har! HELT SJUKT! Läs mer på: http://www.imdb.com/title/tt1033641/

Måste nog lyssna lite på min mage nu (den knorrar så mycket att det börjar bli svårt att ignorera) och skrammla fram något att äta. :)
På återsende!


Kommentarer
Postat av: Johannes som ha inget att göra just nu

kul att läsa :-) men försvinn inte från Luna. Säg till om du behöver hjälp med kursen, jag tyckte den var roligt o var ganska bra på den, inte för att skryta... juste.. jag är sugen på bugga.. men vet inte om jag duger ? Nån dag i veckan borde man få loss.. vill lära mig Tango annars.. :-)

2007-09-19 @ 00:13:02
URL: http://web.comhem.se/oenoje
Postat av: Syster

Kan tipsa dig om att du kan göra länkar du lägger in i dina inlägg klickbara. Ganska smidigt för den som ska läsa. Påminn mig senare så ska jag visa. Kram

2007-09-19 @ 12:50:09
URL: http://tokfias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0