En riktigt julig helg...

I helgen var jag, syrran och mamma i Göteborg. Vi lånade Anders & Lindas lägenhet, de är ju som bekant i soliga Thailand och gottar sig. Med tanken på det trevliga regninga vädret här är jag inte alls avundsjuk... Eller hur var det nu? =)

Eftersom alla tre jobbade på fredagen så var vi inte uppe i storstaden förrän lite senare, så fredagkvällen bjöd "bara" på lite mat och en massa snack. Sen blev jag som vanligt lite mobbad för mitt sinne för nol-koll. Huvudsaken är ju att någon har koll på läget. Jag vet ju en massa andra bra saker istället... *ler*

När jag var hemma förra helgen så fick jag en jättefin present (adventspresent/tidig julklapp) av mamma. Lisa Larssons Adventsbarn. Så länge jag kan minnas har mamma satt fram ett barn varje advent och jag har velat ha en egen uppsättning. Visste att Anna fått det för några veckor sedan, men jag trodde inte mamma visste att jag oxå tyckte om dem. Tyvärr så hade stjärngossen gått sönder i frakten (struten var av), men det var på väg en ny. Därför kunde jag inte ta med mig dem direkt, men mamma hade dem med sig till Gbg så nu har jag fått hem dem. Rörigt? :) Har glömt köpa ljus till dem när jag var och handlade, så jag har snott Annas bild (hoppas det är okej syrran) på hennes adventsbarn. Mina ser ju faktiskt likadana ut. Det som är lite roligt är att de faktiskt inte är likadana som mammas. Vid första anblicken ser de lika ut, men om man jämför så ser man att "de nya" barnen har BETYDLIGT ljusare hy/hudfärg än "de äldre" barnen. De har blivit lite mer Skandinaviska...
På lördag fm begav vi oss in till stan. Undvek Nordstan och gav oss på "resten" av stan. Inte för att vi ens kom halvvägs, men vi var i riktigt många affärerna. Fötterna var lagom möra när vi väl kom hem sen.. Vi inhandlade iaf några julklappar och fick idéer till några. Sen köpte jag grejer till mitt hemliga julprojekt. :) Fast det är kanske inte helt hemligt då borde Anna och Mamma vet vad det är. Men men. Liiite hemligt är det iaf. *ler* Hittade även en jättefin lila mössa. Eller jag tror det var mamma som hittade den. Hur som helst så är jag helnöjd med den (fick även tag på en matchande halsduk idag när jag var på stan idag). *glad*
Åkte hem till lägenheten, värmde oss genom att dricka lite glögg. Är lite stolt över mig själv som faktiskt smakade lite och tyckte inte alls det var lika hemskt som jag mindes det. Inte jättegott... men inte jätteilla heller... Vilade våra stackars fötter, åt lite, kläde på oss lite varmare kläder och sen begav vi oss ut igen. :)
Kvällens mål var Jul på Liseberg. Har varit där en gång innan och tycker att det är helmysigt. Så fint med alla upplysta träd och hus. Såg även isshowen "Vintervirvlar" med Partille Konståkningsförbund samt Lisebergskaninerna. Visst låter det som en rolig kombination. :) De var jätteduktiga så det var skoj att titta på även om vissa delar av den var väldigt barnanpassat. :) Frös ordentligt när vi väntade på spårvagnen hem, men var trots det riktigt nöjd med både kvällen och resten av dagen. Är så sällan vi gör mamma-döttrar saker ihop.

Igår var det  öppet hus på Althea. Allmänheten fick komma och kolla in verksamheten. Kan ju inte påstå att vi blev nersprugna, fast det hade nog ingen eg räknat med...  Vi var glada för dem som hittade dit, vilket inkluderade några av mina underbara klasskompisar. Trevligt värre. :)  Var ordentligt trött när jag väl kom hem. Slutade inte förrän vid 7 så det blev en lååång dag. Något som dock piggade upp var att  jag fick gosa lite med en underbar liten bebis (tror hon var runt 4 månader) . Hon var så söt och charmig. Längtar efter den dagen då man har en bebis i närheten som man kan få låna ibland... *ler*

Kommentarer
Postat av: evelina

=)

2008-12-09 @ 22:00:01
Postat av: Johanna

Vad mysigt ni verkade ha det! Funderade faktiskt oxå på att fira "julskyltning" i GBG, men tiden räcker inte till... Får se nästa år.

Vart har din mamma köpt det lilla Luciatåget? Tycker att dom är så underbart söta. Har inte sett dom på många år.



Kram

2008-12-10 @ 06:28:03
URL: http://mammajohanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Det var en mysig helg :) Tack allra käraste syster!



P.S Klart du får låna bilden, blev först förvånad när jag såg det...tänkte sådana tapeter har inte Emma :P

2008-12-10 @ 08:00:44
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej Hjärtat!

Vill bara understryka att vi hade en riktigt mysig helg. Trots "noll koll" så har du många saker som du kan bättre än någon annan. Det finns bara en som du Emma.Det är vi glada för.

Kram

2008-12-10 @ 18:28:06

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0