Vardagstankar

Helt otroligt. Redan den sista januari... Hänt massor men endå ingenting den här månaden. Har börjat min fjärde termin på Socionomprogrammet. Det sorliga är väl att jag inte vet om det är detta jag vill. Hur ska man kunna veta?
Ska till Växjö imorgon om inte den där stormen som de pratat om drar in över natten. Det blåser ju ganska ordentligt just nu, men det verkar inte vara stormstyrkor än.. Fast å andra sidan är det tredje gången de pratar om stormar de senaste veckorna och det har man ju inte märkt något av. Hoppas att det blir så den här gången oxå...

Nina och Tina har varit borta en vecka nu och de verkar ha det underbart i Thailand. :)

Idag har jag grym träningsvärk i ryggen. Jag å Eve tränade vanlig gympa i tisdags och Ki-Box igår. Tycker verkligen Ki-Boxen är rolig, men den är fruktansvärt jobbig. Trodde jag skulle spy i slutet av träningen igår... (tänkte att ni ville veta.. hihi)

Annars? Fick veta att jag fyllt i ansökan för bostadsbidrag för 2006 fel så nu vill Försäkringskassan att jag betalar tillbaka massor med pengar. Jippie. Pengar som jag har så gott om. Underbart. Ringde dem igår för att reda ut problemet. Fick först sitta i 10 min teleefonkö, sen fick jag prata med någon som råkade koppla bort mig så jag fick ringa upp igen och fick då köplats 63. Tack för den. Det är så roligt med telefonköer när man ringer från en mobil...

Med risk för att låta som en fjortis... men jag blev faktistk riktigt ledsen när jag i tisdags förra veckan hörde att Heat Ledger var död. Hoppades hela onsdagen att det skulle dementeras, men det hände ju aldrig...
Tycker han var så söt och verkar så charmig... Hamnar definitivt på min top 7 lista över fina skådespelare. (Det skulle ha varit en topp 5 lista, men jag kunde inte välja..haha)
image74
Heat Ledger

Nyfikna på hur listan ser ut?
1. Johnny Depp,oavsett hur gammal han blir är han HET.
2. Paul Walker , som jag gillat sen "Skulls"
3. Jared Leto , snygg redan i Mitt så kallade liv, och är nu även sångare i det bra bandet "30 seconds to Mars"
4. Heat Ledger , fick nog upp ögonen för honom i en riddares historia...
5. Jason Lewis , även känd som "Smith" i Sex and the City
6. Brad Pitt, är inte snyggast, men fortfarande snygg..
7. Jude Law,  speciellt snygg i "The Holiday" :)
Bubblare: George Clooney, gammal men välbevad... :)

klicka på bilderna för att se dem större


Sen har vi ju de skådespelarna som är grymt snygga i vissa roller som tex Orlando Bloom som Legolas eller
Viggo Mortensen som Aragon, båda från Sagan om Ringen filmerna. :) Fast det klart. Orlando har ju sina ljusa stunder även i andra filmer... fast Viggo som mest ser sliten och gammal ut i vanliga fall. Inte ett dug snygg.

     
klicka på bilderna för att se dem större

Undrar om jag har överanvänt ordet snygg i detta inlägget? Men men. Jag bjuder på det. :)
Har säkert hänt mångder av andra grejer som säkert hade varit värt att kommentera, men just nu kommer jag verkligen inte på det. Har bloggtorka... Kan vara en släng av vinterdepression som gör att jag bara känner mig så handlingsförlamad när det gäller allt. Förhoppningsvis går det över snart...

Kommentarer
Postat av: Tokfia

Tycker ditt inlägg innehöll väsentliga trevliga fakta och inte för många "snygg".
Lite skrämmande men ändå skoj - jag håller med om alla på din "snygglista". Har vi gått och fått lika smak? ;) Minns hur jag dregglade över Jared Leto - kunde inte missa ett avsnitt av mitt så kallade liv. Bubblarna var också klockrena. Fast Viggo är inte het i verkligheten men det är Orlando faktiskt. Ja, ska inte fördjupa mig mer i det nu men min fredag började ovanligt bra när jag nu bjöds på ögongodis!

Vad är det jag hör? Är du inte nöjd med din utbildning? Riktigt säker kan man nog aldrig vara, det är inte jag som snart är färdig :p Finns säkert andra saker jag skulle tyckt var kul att läsa också men det jag har läst är väldigt intressant det med så jag tror det kommer bli bra. Detsamma tror jag gäller dig syster!

Nu ska jag jobba vidare på min lilla rapport och drömma och fagra karlar ;) Tihi!

Puss på kram

2008-02-01 @ 10:41:00
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Tokfia

Gillar att du har en kategori till dina inlägg som heter "skapat". Får se till att det hamnar lite mer saker där under vecka 8 ;)

2008-02-01 @ 10:42:20
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Nina

EMMA!!!

jag saknar dig! Kom hit med dig!!!

O jag blir fortfarande ledsen nar jag tanker pa att Heath e dod!! Jag tycker det e sjukt sorgligt!!

Tina ligger hemma o spyr nu, inte sa skoj.
men men,vi har tagit oss till laos iaf.

Pussar!!

2008-02-02 @ 13:23:17

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0