om helgen å så då va...

Har varit några spännande dagar. Den absoluta ursprungsplanen för helgen som gick var att jag skulle ha hjälpt Marie att flytta och sen gått ut med henne och några kompisar till henne på kvällen. Men då fanns det definitivt ingen bruten och gipsad handled med i bilden och inget knaprande av värktabletter som gör mig trött... Fick helt enkelt planera om.. Men så sa pappa att han skulle upp till bror i Gbg och fira hans födelsedag. Givetvis var det ett superbra tillfälle att åka med så jag kunde få träffa Anders & Lind, å så pappa förståss.
Åkte upp lördag lunch. Var på IKEA, handlade bara lite småsaker; lite burkar, lådor å sånt. Gillar verkligen Motorp serien i palmblad och så köpte jag en blom-väggdekor (Slätthult) som jag tänkte piffa upp mina hallgarderober med... Ska bli spännande att se hur det blir.. Anders och Linda köpte två Malm byråer å lite smått å gott. :)
Klicka på bilderna för att se dem större.

Mina nya Motorp lådor och tidskriftssamlare


Den svarta varianten valde jag...

På kvällen var vi och åt på ett ställe som hette Pasta etc, jättegod mat och stora portioner. Riktigt lyckat. :) Resten av kvällen blev det lite slappande framför tvn å lite småprat. Anders satte ihop en halv byrå (nästan) när han insåg att en av sidostyckerna saknade ett stort stycke fanér. Jippe så spännande. *not*
På söndagen fick pojkarna roa sig med att byta möblerna medans jag och Linda tog en runda på stan. Riktigt skoj att få lite "egen-tid" med henne. Brukar alltid vara fullt med folk och saker som händer när vi träffas. Hittade först ett par fina kilklack pumps (?) från Vagabond på rea. Lite svårt för att färgbestämma dem men de är mörkt lila åt det vinröda hållet. Hmm.. Känns som om det inte förklarar någonting, men jag hittade ingen bild på nätet och jag är ju fortfarande utan digitalkamera... :(
Precis innan vi skulle bege oss hemmåt gick vi in i en affär som jag inte kände till sen innan som heter Victoria of Sweden. Har aldrig gått in där eftersom jag har trott att det inte är en affär med kläder i min prisklass. Där fick jag och mina förutfattade meningar... Hittade ett snyggt vitt linne och två supercoola svarta tröjor. De kan ni inte heller få se. :p Jag vill verkligen ha en digitalkamera!!! Måste investera i en SNART!!! För att återgå till ämnet så var kläderna inte superdyra (även om vissa plagg i butiken inte var helt billiga) och även Linda hittade lite snygga tröjor och en superfin väska. Gillade verkligen mitt fynd av affär (tack Linda!) och kläderna jag hittade. "Enkla men det händer endå något" som jag så fint uttryckte mig. :) En bra dag på stan helt enkelt. Synd bara att jag inte hittade kudden som jag egentligen ville in till stan för att köpa. Tillbaka i lägenheten var det lägenhetsbygge som gällde. Vi hjälpte till med lite lådbygge (och jag måste säga att vi gjorde det bra) *ler*
En Malmbyrå senare var det dags för mat och sen var det tid för mig och pappa att bege oss söderut igen. Fick med mig Anders gamla Leksvik tv-bänk som jag ska köpa eftersom A&L köpt en ny. Än så länge har jag handlat på krita hos dem. Haha. Jag och Simon satte ihop den på kvällen. Tycker det blev hur bra som helst! Nu har jag någonstans å ställa mina dvdboxar och mitt Gamecube, och så kom min "icke-tv" upp en bit me. *ler*

image109
Min nya fina Leksvik tv-bänk



Har varit superfint väder här nästan hela dagen idag. Soligt, klarblå himmel men lite kyligt. Kändes riktigt vårigt (iaf tills det snöade en stund i em) å skönt. Hade sällskap med Simon till högskolan i fm, han skulle på lektion och jag skulle låna lite böcker på högskolebiblioteket. Härligt med både promenad och sällskap.
Skulle precis ringa Marie för att kolla om hon var ledig när telefonoen ringer och vem är det om inte Marie. :) Gick en lång runda på stan och kollade kläder (mest Marie dock, jag känner att jag shoppat nog för den här månaden), snackade massor och käkade mat från Pasta Vagnen i solen. Hade verkligen det superhärligt! Investerade dock i lite nytt smink. Tyckte det var på tiden att jag uppdaterade mitt förråd lite grann. :) Just det. Köpte en tunn stickad svart tunika på Cassels me för 80 kronor. Tyckte det var ett bra pris för min plånbok. :)
Imorgon är det föreläsning i Växjö som gäller. Önskar att jag kunde säga att jag såg fram emot det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0