Dan före dopparedan

Känns helt konstigt att det redan är den 23e december. Vi ska snart åka hem till Karlshamn och imorgon är det julafton. Det har gått så snabbt. Mina tankar är på hundra olika ställen och det känns inte alls som om man snart ska vara "julledig". Handlade mina två sista julklappar igår, så det känns ju skönt.  Jag och Simon har gjort lite julgodis igår, även om S tröttnade ganska fort och valde att vara underhållning istället. :p
Har gjort lite julgodis innan och hittills har det lyckats bli 2 satser av mitt favoritgodis Rocky Road (tack Nina å Leila *ler*), Snickers, 3 olika sorters kola (pepparkaks-, lime- och 5 minuters kola/chokladkola). Testade ett nytt recept som jag hittade. Chaisnittar. Ser ut som kolasnittar ung. Gillar ju chaite, så jag hoppades verkligen att de skulle bli goda. Bara det att jag var lite ouppmärksam och brände dem. Orkar inte göra nya, så det får väl vara till en annan gång- tyvärr. 

Hade jätteproblem när jag skulle packa. Svårt att besämma mig för vad jag ska ha med mig. Undrar vad jag ska ha på nyår? Och har jag några bra skor att ha till? Hade verkligen velat ha ett par svarta stövlar, men det får väl vänta tills jag blir lite rikare... Har iaf väskan full nu, får bara hoppas att jag är nöjd med det jag packat ner när jag väl ska använda det. :)

Har en uppgift att skriva under julen. Eller, den ska inte vara inlämnad förrän den 7e, så jag antar att jag inte kommer böra skriva än, men jag måste iaf börja läsa lite kurslitt. Har varit på biblioteken och lånat massor med böcker. Kommer nästan upp i mängden böcker som till Cuppsatsen, men bara nästan. Kommer inte använda allt, men jag tog hem det som verkade intressant. Lättare att göra en gallring och bedömning här hemma än när man står på biblioteket..... Ska försöka begränsa mig och bara ta hem 5-6 böcker över julen.

Har ju inte bloggat på ett tag och det har verkligen hunnit hända en hel del. :) Helgen då det var andra advent var jag mamma och syrran på Lundsbrunns kurort. Var helt UNDERBART. Det var fint där, personalen var trevlig, maten var jättegod och det var helt underbart att vara på SPA och få koppla av. Fick en behandling i paketet och betalade för en extra. Så jag fick både en body scrub och en ansiktsmask med avslutande ansiktsmassage. Mmm.. Vad underbart. Och där så härligt att bara sitta i en varm bubbelpool och bara koppla av. När jag blir stor- då ska jag åka på spa fler gånger... *ler*

Denna helgen som var tillbringades i Gbg tillsammans med syskonen och deras respektive. Första gången vi fick träffa Sajmon live. Han kom från Australien tidigare i veckan. Mycket trevlig och rolig kille. Tror faktiskt han tyckte ganska bra om oss oxå. :) Åkte upp på lördag fm. Var först en snabb runda på stan och inhandlade lite varmare handskar och skor till S. Sen åkte vi till Liseberg och gick på deras julmarknad. Det är såå mysigt med alla ljusen och alla små bodar med ätbara saker. Fast det är så KALLT! Tror alla frös lika mycket. Man går ju så sakta när man ska kolla på allting och då hjälper det inte att man har 10 lagar kläder. Trots raggsockar och vinterskor var jag inte den enda som hade problem med att känna tårna i slutet av vår vistelse på Liseberg. Sen åkte vi upp i hotellet mitt emot. Gothia nånting tror jag det heter. Finna iaf en restaurang där som heter Heaven 23 (ligger på 23e våningen). Upp dit är det panoramahiss, vilket var hur coolt som helst. Där kan vi snacka utsikt! Fanns inga sittplatser på Heaven 23, så vi nöjde oss med att kolla lite mer på utsikten innan vi åkte ner och sedan tog oss hem till A & L där vi värmde oss med lite nyinköpt glögg (som tom jag tyckte var riktigt god) innan vi bytte om och tog oss in till stan igen. Var ute i Majorna och åt på Tapas restaurangen Manjana. Det var sååå himla gott. Gillar verkligen konceptet med många små rätter. Av de 20 rätterna vi beställde in, var det 17 olika sorter, som vi delade på. Så bra att kunna smaka massa olika sorters mat. Me like! Stället var frächt och trevligt, men fullbokat eftersom vi inte var de enda som gillar det där med Tapas. I och med att det var fullt där så var det ganska hög ljudnivå, vilket var lite jobbigt. Fast det hindrade ju inte oss från att ha riktigt trevligt. =)

På söndagen var vi först en runda på ett utsiktställe vid vattnet (vid Frölunda), det var helt galet kallt. Blåste lite så det bet verkligen i ansiktet. Sen var vi en stund på Heden och lekte Bambi på hal is. Först var det bara Anna, Sajmon å Linda som åkte. Men så fick jag låna Lindas skridskor och ta en vända jag me.  Var jättelänge sedan jag åkte skridskor sist. Det var ostabilt men ganska roligt. Fast det gjorde precis lika ont i fötterna som jag mindes det. Kommer ihåg när Leif (gympaläraren på gym) försökte lära mig åka så det inte skulle göra ont.. Haha.

Nej. Nu måste jag plocka ihop det sista så att jag är klar när Anders kommer och hämtar oss.
Asarum. Here I Come. =)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas ni hinner komma förbi innan det bär av tillbaka.

Ha en god jul nu Emma!

Kramar

2009-12-24 @ 07:21:58
URL: http://minlillabubbla.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0