Ett efterlängtat inlägg?

Pratade med NIna igår vilket påminde mig om två saker, hur mycket jag saknar henne (vi får se till att träffas snart) och hur dålig jag är på att blogga... :) Började faktiskt på det här inlägget redan i måndags, men det har lixom bara inte blivit av att jag har skrivit klart det... Sorry. Ska verkligen försöka skärpa mig! :)

Nu är det ju snart helg igen... men jag måste ju berätta vad som hände förra helgen. Nu när det faktiskt hände ngt... *ler*

Helgen inledess  med begravning. En av Simons kompisar, tyvärr hann jag aldrig lära känna honom. Begravningen var iaf väldigt fin även om den var annorlunda mot andra begravningar jag varit på. Blev väldigt berörd. Fast det är ju iof inte helt ovanligt när det gäller mig.

Resten av helgen har tillbringats hos Syster i Jönköping. Trots att det varit en väldigt lugn helg har vi hunnit med väldigt mycket. Vill ni se lite bilder från helgen så klickar HÄR.  Det blev allt från att baka semlor till smyckestillverkning och så lite slappande i soffan tittandes på lite filmer.
   
mina nytillverkade smycken...

Trots att jag inte hade råd (eller möjlighet) att köpa några av de stora möblerna jag vill ha så var ju ett besök på IKEA obligatoriskt. Blev som alltid lite småsaker. Fast helgens bästa köp var nog en fruktkorg och en slev fr Järnia och en tulpanvas fr Blomsterlandet. Nu behöver jag bara köpa (eller få...) mig en fin och vårig bukett tulpaner me... =)

min fina fruktkorg


Hade en mysig frukost med Eve idag. Alltid skoj att få lite sällskap. Hade bakat scones tillfället till ära. :) Sen har vi faktiskt varit duktiga och pluggat. Börjat planera inför C-uppsatsen som ska skrivas lite senare i vår. Det kommer att ta tid... Var även på en "biblioteks-undervisning" om hur man söker vetenskapliga artiklar och dyl. Ganska bra faktiskt, hoppas bara vi hittar en bra artikel, för det verkar inte vara det lättaste.
Har även bråkat lite med kåren. Som vanligt tycker inte ngn att vi ska få tillhöra högskolan. Ingen vill veta av oss... *snyft* Orkar inte redogöra för hela grejen här och nu, men jag bllir så trött på dem. Och arg. Mest arg faktiskt. Tror ingen av dem ens kan stava till ordet samarbete, helt säkert är att de inte vet vad det innebär.
Avslutade pluggdagen med en kaffe hos Tina. Perfekt.

Resten av kvällen har bjudit på pannkakor, finalen i Top Model, ett besegrat diskberg och en massa slösurfande vid datorn. Har inte riktigt haft ro att sätta mig att titta på en film och det har inte varit ngt kul på tvn heller...
Dagens I lands problem kanske.. Men så är det. =)

Nej nu ska jag snart lägga mig... Kanske hinner med lite CSI Miami innan jag somnar.. =) God natt!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Känns som om du har haft fullt upp!



Kram

2009-02-12 @ 07:00:43
URL: http://mammajohanna.blogg.se/
Postat av: evelina

stavade du fel på samarbete med mening?? ;P

2009-02-12 @ 11:13:31
Postat av: Emma

Hahah. Nej. Det var vara en miss från min sida. Så går det när man inte läser igenom vad man skrivit. Sen har jag ju inte bräkat med kåren heller, mest bråkat. Haha.

2009-02-12 @ 11:17:11

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0