En kort uppdatering

Jag hade verkligen tänkt att blogga igår när jag kom hem från Växjö, men jag vet HELT slut. Hade en gästföreläsare en universitetslektor från filosofiska instutitionen i Lund som föreläste om Vetenskapsteori. Föreläsningen var bra, men det var mycket. Sista timmen satt alla och var helt slut i huvudet. Det kändes som om hjärnan var helt mos. Höll på å få ett bryt ett tag när det pratades om vad är sanning och realdefinitoner vs nominaldefinitoner. Annat som avhandlades var tex vad är en teori? Skillnad mellan hypotes, förklaring och paradigm? osv osv. Med andra ord var det ganska mycket att ta in, men jag är glad över att jag inte missade den föreläsningen. Hade inte varit kul att försöka reda ut allt det där själv... *rysa*

Har lyckats få tag på nästan all kurslitteratur som jag behöver. Kanske måste köpa en bok ny, men annars har jag lyckats köpa resten begagnat. Trots detta blev det ganska dyrt. Inte roligt, helst inte med tanke på hur spännande böckerna verkar var. Nyttigt och användbart? Säkert. Men inte särskilt roligt. Det är tunga böcker (rent innehållsmässigt). Eller vad tror ni om boken " Social work in a risk society -social and political perspectives" Tror det kommer blir en tuff termin. ..

En bra sak som har hänt är att jag ska bli "Dog-Walker". *ler* Pratade med en kvinna i tisdags och hon behöver någon som går ut med hennes söta cockerspanielflicka en gång om dagen när hon jobbar (må-fre). Sa att jag går i skolan, men kommer att gå ut med hunden de dagar då jag är i Halmstad. Blir bra för mig me, för då kommer jag verkligen att komma ut en liten stund varje dag. En Win-Win situation. =)

Nej, nu ska jag ge disken en omgång och bädda sängen, sen ska jag göra mig iordning. Ska käka lunch och baka kanelbullar med "födelsedagsbarnet" idag, =) Grattis Evelina!

Kommentarer
Postat av: Johanna, Totte o Viktor

Det kommer gå bra för dig denna terminen det lovar jag! Tror på dig snäckan.

Kram

2009-01-22 @ 12:57:16
URL: http://mammajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0