Vaddå fritid? Vad är det?

Har inte haft ork att blogga den här veckan. Ska jag vara helt ärlig har jag inte haft mycket ork att göra någonting faktiskt. Det enda som jag har gjort (känns det som iaf) ät att jag har pluggat med Eve. Visserligen är det ju en bra grej och fullt nödvändigt men det har inte varit några 8 timmars dagar och jag har varit helt slut varje kväll. Hade handledning i måndags, trodde vi låg helt okej till men var medvetna om att vi hade lite att jobba på. Hade förväntat oss ett ”ni är på rätt väg”, men det visade sig vara önskedrömmar, istället blev det ett ”jag tycker ni ligger lite efter i tidsschemat”. Aj då. Men. Vi tog det till oss och vi har slitit som djur. Har iof varit skiftande resultat.  Känns som vi har haft en varannandags effekt. Det har pendlat mellan att stå still (vi har läst, ändrat, läst, stirrat på datorn, läst, stirrat på varandra, läst och svurit) till att vi har haft jätteflyt i vårt skrivande och producerat jättemycket text. Nu känns det i alla fall okej. Men som sagt, man kan aldrig vara säker. Bara att vänta in handledarens ”dom” på tisdag. För att krydda till veckan lite extra mycket har jag även börjat söka sommarjobb. Tänk att det ska behöva vara så svårt att skriva ett personligt brev..? Det som vi faktiskt har hunnit med som är lite trevligt var en lunch och en födelsedagsfika med Tina igår.

 

 Var hemma förra helgen. Det var trevligt som vanligt. Synd bara att inte bror kunde komma hem. Är alltid skoj när alla syskonen träffas samtidigt. Det händer ju inte allt för ofta… Visserligen blev inte helgen riktigt som jag hade tänkt mig då det innehöll massa upprensande av gamla grejer och städandes av garderoberna. Det var riktigt skoj att hitta gamla skolkataloger (som jag faktiskt letat efter innan men inte hittat) och gamla foton. Dök upp en och annan nostalgisk pryl också. Rensade även bland ”utklädningskläderna”. Vad vi älskade att klä ut oss när vi var små. Hade mormors gamla nattlinnen som prinsessklänningar. Haha.  Sen ska vi inte tala om allt som jag och syrran hade sysslat med. Gjort tavlor och planscher av alla möjliga slag. Hittade ett kollage om ”Popples”. Är det nån annan än jag som minns dem? Mjukisfigurer som man kunde omvandla till saker, typ kuddar och sånt.  Hade två stycken som jag älskade. =) Måste mer om det där vid ett senare tillfälle. *ler’ Lyckades iaf få ihop en säck med kläder som skulle till klädinsamling, en halv säck med kläder som skulle till skroten och jag vet inte hur mycket annat skräp som åkte bort. Bra blev det iaf.

 

 Tina och Anders åkte till Österrike igår. Ska åka skidor. Är inte jätteavundsjuk, men som jag har förstått det är det förmodligen för att jag inte vet vad jag går miste om. Men varför åka till snö och kyla när man kan åka till värme och sol? Nu är det väl så att jag inte kan göra det heller. Men om om hade varit… Anyway. Deras resa har gjort mig till kattvakt, så nu ska jag ha lilla Tintin här i min lägenhet i en vecka… Inatt när han var allt annat än trött (medans jag var extremt trött) och han busade, rev ner saker och hade sig hade jag svårt att komma ihåg varför jag gillar katter. Men idag när jag kom hem från Eve och jag fick en varm, mjuk levande varelse i knäet som till råga på allt spann för mig kom jag ihåg varför jag är en kattmänniska. Min katt har aldrig gillat att ligga i mitt knä, så det är ju extra mysigt. Hade honom i mitt knä nyss när jag satt här vid datorn. Försökte ta kort på det, men då började han leka med snöret (handledsremmen) som sitter i kameran istället så det blev inte så bra bilder..

 

Nej. Nu ska jag gå å sova. Hoppas Tintin oxå kan bli lite trött nu bara..Sen hade jag uppskattat om personen som bor ovanför mig kunde gå ut. Måste man ha hemmafester å spela superdålig hög musik bara för att det är helg? Brukar man vrida upp volymen efter klockan 12? åhh vad jag älskar att bo i en studentlägenhet.. *ironi, ironi*


Kommentarer
Postat av: Anna

Det är väl iofs inget som hindrar att du också bloggar om Earth hour, vi har nog inte riktigt samma läsare ändå och du skriver säkert det på ett annat roligare sätt :)



Du borde ändra dina nedräkningar till något annat. Något som ligger i framtiden borde det väl finnas som du kan räkna ner till :P



Puss på kram!

2009-03-13 @ 10:03:42
URL: http://tokfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0