Spexigt värre

Så var det äntligen helg. Inte för att denna helgen kommer att skilja sig sådär jättemycket från resten av veckan, bara det att jag hade tänkte ägna nägra timmar mindre till att plugga och liiite mer tid till att ta det lite lugnt. Tog en (enligt mig själv iaf) välförtjänt sovmorgon idag. Steg inte upp förrän strax innan 10. Superhärligt, helst med tanke på att jag inte kunde sova förra helgen och att jag kännt mig ganska trött hela veckan. Har lite ärenden som jag måste fixa på stan idag me, sen tänkte jag plugga några timmar, samt att större delen av söndagen är tänkt att vara avsatt för pluggande. Får se hur det går med det.

Igår var jag å Simon på Halmstadspexet "Jack the Ripper".  Första gången jag var på spex här i Halmstad, men jag älskar ju att gå på musikaler å teater. Vilket får mig att tänka på sommarteatern hemma i Khamn, den får jag ju inte missa när jag är hemma. VIll ju se både den som är på Kastellet och den på Skottskbergska gården.  Har för mig att det ska vara en fortsättning på Äventyrens Ö på Kastellet och sen fortsatt Astrid Lindgren tema inne i stan, men jag är inte helt säker. Men för att återgå till gårdagens Spex.. Det var bra och vi fick oss några härliga skratt. Klart sevärt, men allt var ju inte lika bra (inte så oväntat kanske?). Skådespelarinsatserna var bra och som alltid så var det några som utmärkte sig lite extra. Gillar verkligen konceptet med "omstart". När det är en scen som publiken gillar skriker de omstart och förhoppningsvis spelar skådespelarna upp scenen igen, dock lite annorlund och oftast med lite mer humor. Me like. =) Sen var det ju kul bara för att kunna få göra något roligt tillsammans, bara jag och Simon (och alla andra i publiken). Båda har väldigt mycket att göra med skolan just nu, så det var skönt för oss båda att få ha lite roligt en kväll. =)

Nej, nu ska jag göra mig iordning och ta en snabb runda på stan innan de stänger.
Ha en riktigt trevlig helg allihopa!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej! Så trevligt att ni var på spex. Det är alltid roligt. Hoppas du hinner kopla av lite också i helgen. Vi har nyss kommit från Jönköping. Det gick bra. Trevliga hyresgäster. Ha en bra helg du också.

2009-05-09 @ 20:30:22

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0