Premiär!

Svårt att förstå att det snart är helg igen. Vart tar veckorna vägen? Och när ska jag känna att jag är ikapp rent tidsmässigt? Känns aldrig som att dagen är tillräckligt lång...

Igår var det premiär på Kåren. Sista onsdagen de hade öppet och första gången på snart tre år som jag och Tina tog oss dit. Nästan så det är lite pinsamt. Men den ligger ju faktiskt en bit bort och på helt fel håll. Sen är det ju inte så att man går dit för att träffa alla vänner, eftersom vi inte känner så många i den här stan å definitivt inte många studenter, så har det helt enkelt blivit så att vi har gått ut i stan istället. Men nu har vi som sagt testat. Gick ju inte dit själva utan hade sällskap av Simon, Anders och Hanna. Hannas pojkvän hade fixat gästleg till henne å Anders eftersom ingen av dem pluggar...  Hade en riktigt trevlig förfest hemma hos Hanna. Vi satt och drack vin och blev nostalgiska och pratade gamla böcker, spel och annat roligt. :) Sen begav vi oss vidare till den berömda kåren.  Blev lite nedslagen då vi kom dit då det nästan inte var något folk där, nån satt å pluggade vid ett bord och andra satt och spelade sällskapsspel. Hmm.. Har ju bara varit på kåren i Luleå och på Nationerna nere i Lund, och mina erfarenheter är att de är väldigt mycket mer välbesökta... Hur som helst slog vi oss ner vid ett bord och snackade. Kom faktiskt lite mer folk efter ett tag så det blev lite trevligare, men jag är riktigt besviken på att de inte hade något dansgolv öppet. Är inte den tjejen som brukar hänga i baren hela kvällen. Jag vill ju dansa! Får ta igen det i helgen istället... :)

Berättade ju att jag skulle på handledning i måndags. Vi känner att vi har gjort ett bra arbete med uppsatsen, har verkligen slitit som djur och ansträngt oss.  Eftersom handledaren var så positiv förra gången jag träffade henne så förväntade jag mig att det skulle vara något liknande även i måndags. Så blev dock inte fallet. Hon totalsågade oss, sa att vi förstört vårt material och antydde att hon inte tyckte vi skulle lämna in uppsatsen då hon inte kunde stå bakom den. Vi pratar om det, jag frågar om inte det viktigaste är att jag och Evelina kan försvara de valen vi har gjort, då säger hon bara "Lycka till!" och går in på sitt arbetsrum. Hon är såå märklig!
Gjorde mängder av sista minuten ändringar under måndagen och på tisdagen begav vi oss till Växjö, kopierade upp upssatsen och lämnade in den. Var kul att få träffa alla och höra hur de haft det under skrivandets gång. :) Fick en uppsats som vi ska opponera på och en som vi ska kamratläsa till examinationen den 3e juni. Får se hur det går och om vår uppsats blir godkänd eller inte. Räknar med att vi kommer att få komplettera, men jag hoppas inte att det är allt för mycket. Nervöst är det iaf.

Men nu är jag trött, tror jag ska ta å krypa ner i sängen och ta en av uppsatserna med mig som lite kvällslektyr. Ni anar inte hur mycket jag saknar och ser fram emot att få läsa riktiga skönlitterära böcker!!! Å Camilla Läckbergs bok Sjöjungfrun har släppts i pocket nu, har inte läst den så det är ett sommarprojekt som jag verkligen ser fram emot! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0