Utvärdering

Ja, då var det måndag igen och soppveckan är över. Kan säga att det var länge sen jag njöt av en frukost så mycket som jag gjorde i morse. :) En tallrik fil med kanel i (det har jag saknat), två knäckemackor med skinka, keso och tomat på (mums!) och en stor kopp Kastellet-te med mjölk i.

Tänkte att jag skulle sammanfatta hela:
Negativt:
-Jag är fruktansvärt trött på soppa!
- Jag har fått mycket mer finnar i ansiktet än jag brukar ha (vilket iof bara brukar vara någon enstaka),
finns teorier om att det har något å göra med att kroppen rensar ut gifter...
Positivt:
+ Det har inte gått alls mycket pengar under veckan, så det har varit bra för ekonomin (iaf min, ska inte fråga Simon om den saken då han precis som de flesta andra inte gillar att laga mat bara till sig själv...)
+ Jag har faktiskt gått ner 2,1 kg och minskat 2 cm runt midjan. Tror det hade blivit mer om jag hade tränat lite mer, men det har ju blivit ganska mycket stillasittande då jag suttit med uppsatsarbetet.
+ Jag har kommit in i en liten bättre rutin när det gäller att äta frukt och grönsaker, är inte så jobbigt att gå till torget å köpa hem lite grejer som är lite roligare än den vanliga salladen, tomaterna och bananerna. Ser det som en bra start till lite bättre vanor helt enkelt.
+ Inte för att jag tror att sockersuget försvinner bara sådär, men att inte äta godis, kakor eller dricka ngt sött tror jag hjälper till för att minska sockerbehovet. Sen vet jag ju att frukt oxå innehåller socker...

Såå... Det kanske inte var världens roligaste vecka, men det har varit klart överlevbart. Men jag vet inte om jag skulle rekommendera någon annan å göra det. Positivt är ju att man får äta soppa så fort man är hungrig, bara det att tillslut så blir man inte så sugen på den där soppan... Sen gjorde ju jag misstaget att krydda med för mycket curry å så kokade det av lite för mycket vatten. OM jag ska göra det här nån mer gång (vilket iof inte är så troligt) så kommer jag göra det lite annorlunda.. =)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har testat denna dieten en gång och jag gillade den verkligen inte. Hade svårt för soppa ett bra tag efter det. Men ett stort grattis till att det fungerade!

2009-05-18 @ 19:43:15
URL: http://minlillabubbla.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0