1 års jubileum

Idag var det exakt ett år sedan jag tog hem mitt lilla hittebarn!

Vi trivs bra ihop, hon och jag. Visst är hon lite galen och dampig ibland, men oftast är hon ju gosig. Men det är verkigen en katt med MYCKET personlighet. :)

Den lilla gråvita har redan fått en ett-års present. Vet ju inte när hon eg fyller år, så jag antar att det blir den här dagen som får bli lite extra speciell.  Visserligen fick hon sin present lite tidigt, men hon verkar nöjd i alla fall. Hon har fått en egen liten puff som ligger i soffan. Puffen är lila/vit och matchar givetvis både kuddar och mattan. :) Otroligt nog så väljer hon faktiskt oftast att ligga i puffen nu när hon ligger i soffan. Nästan lite för bra för att vara sant. :)

Mycket har hänt med henne under året. Hon har blivit fullvuxen. Fortfarande liten i ansiktet, men jag tror hon har växt klart och hon har tyvärr fått en mindre smickrande hängbuk. Jag skyller på kastreringen och hoppas på att hon ska kunna springa av sig iaf lite av det i lägenheten. Hittills har det väl inte gått helt bra. Löpband för katter, kan det vara något kanske? Kanske ska se det som ett tecken på att hon mår bra. Pälsen är iaf väldigt blank och fin på henne nu. Hade en bild från UAE när hon precis blivit omhändertagen. Hon låg där i ett hörn och såg liten, rädd och ovårdad ut. Man kan knappt tro att det är samma katt längre. Hon hade ju skadat benet när jag hittade henne. Vad jag kan se är det fullt läkt nu. Hon är inte jättesmidig, vet inte om det har med vartannat att göra eller om hon helt enkelt bara är lite klumpig. :)

Leksen till tusen är hon iaf, min lilla kineskatt. Och bortskämd. :) Skulle säkert kunna babbla på i evigheter om henne. Men jag vet ju hur spännande det är för andra att läsa om ens barn. Oftast inte lika intressant som att berätta om dem. :p

Ska se om jag kan fånga den lilla rackaren på bild imorgon och komplettera inlägget med "the cat of the day". :)





Kommentarer
Postat av: Anna - Swaussie

Å bild på 1-åringen och puffen? Kanske till och med 1-åringen PÅ puffen?!



Grattis till Smilla iaf :)

Kram

2011-02-14 @ 11:42:24
URL: http://swaussie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0