black is back

Har haft en ganska lugn men lyckad helg.

Tog det ganska lungt under dagen på lördagen, lagade mat å donade lite..
Sen vi fyra var jag Marie och Maries kompis Helena på modevisning hemma hos en tjej, Angela, som syr och designa egna kläder.
Även om inte det var så många av kläderna som riktigt var i min stil, var de snyggt gjorda och det var en rolig upplevelse. Var även med i lotteriet och vann på mina båda lotter; ett paket kaffe och en ansiktsmask. :)

Sen gick vi till Bulls och käkade lite, pratade massa samt tog ett par öl. Riktigt mysigt.
Eftersom vi inte kände för att avsluta kvällen så tidigt och våra plånböcker påpekade att vi nog inte skulle ha råd med en helkväll ute bestämde vi oss för att hyra film, köpa godis och gå hem till mig.

Förutom att filmen, Black Christmas, inte var så bra hade vi såå roligt. Eller, vi hade ju ganska roligt åt filmen oxå.. :) Det skulle nog varaít en skräckfilm men var mest var underhållande.. var dock lite riktigt äckliga/groteska scener i den...

Fast eg kanske man inte kan förvänta sig så mycket av en film vars baksida lyder enligt följande:
"Julen blir blodig i år ?
Det är något som rumsterar på vinden. Och det är inte hustomten ? För många år sedan blev Billy inlåst av sin psykotiska mamma, och när han släpptes fri mördade han brutalt mamman och hennes nya familj. Idag är det ingen som vet var Billy är. Och på den adress där massakern ägde rum nalkas nu julen för de sex söta systrar som bor där tillsammans med sin ensamstående mamma. Men nu väntar dem en julöverraskning som de inte alls har önskat sig. Billy är tillbaka. På jakt efter en ny familj att fira högtiden med ?

Gör dig redo för ett juläventyr som är så långt från ?Grinchen? och ?Kalle Anka och hans vänner önskar god jul? som man kan komma. ?Black Christmas? är en nyinspelning av Bob Clarks kultrysare från 1974 och den präglas av en julstämning av det mest makabra slag!"


Och när de skriver sex söta systrar så menar de 6 tonårstjejer på ett studenthem (typ alfa kappa) och den ensamstående mamman är deras föreståndare. Man kan ju undra om den som skrev baksidan ens har sett filmen? De hade nog kunnat vara lite otäckt, om man bara gjort det annorlunda...?

Blev senare än vad vi hade räknat med. :) Vi hade massor att prata om och att diskutera. Men roligt var det. :)

Även söndagen blev ganska lugn. Bakade saffransskorpor och daimtryffel. Har aldrig känt mig så huslig förr. Haha
Ska koka kola idag hade jag tänkt , sen så har jag nog julstökat så det räcker... :)

"Humlan kan inte flyga, men den vet inte om det, så det går bra endå.."

Kommentarer
Postat av: TokFia

Låter som en höjdarfilm det där :P
Jag vill inte va din pepparkaksgubbe....mmm mmmm

hahahaha

2007-12-17 @ 21:53:38
URL: http://tokfias.blogg.se
Postat av: TokFia

Hade ingen aning om att vi hade lutfiskfabrik i K-hamn...var lite därför det inte nämndes i inlägget :P

2007-12-18 @ 11:20:39
URL: http://tokfias.blogg.se
Postat av: Marie

Haha, vilka härliga flashnacks jag får! Det var verkligen en underbar kväll, precis vad jag behövde :-)

Stor kram från "humlan"

2007-12-18 @ 16:55:54
URL: http://eatinginside.bloggagratis.se
Postat av: TokFia

GRATTIS GRATTIS till den klarade tentan! Tur att någon i familjen kan det där med att skriva sånna :P

2007-12-18 @ 19:05:45
URL: http://tokfias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0