Fältstudier m.m

Har varit på Fältstudier på hemvårdsförvaltningen idag. Fick information om stället, vara med på ett bomöte samt följa med en biståndshandläggare på 2 st hembesök. Mycket trevligt och intressant. Väldigt omhändertagande och trevliga handläggare. Kändes jättebra. Lärorikt värre. Tror dock jag är alldelles för blödig för att kunna jobba med sånt. Skulle bara vilja bifalla särskilt boende till alla... Funkar ju inte riktigt så...
Evelina var på samma ställe men hos en annan handläggare. :) Var tack vare hennes kontakter (via Daniels mamma) som jag halkade in på just denna fältstudieplatsen. Tack för det tjejen! :)

Följde med henne hem för å hälsa på den nya vovven. Hon å Daniel var nere i Jämshög i söndags å hämtade hem en underbart söt liten dvärgpudel valp. Ett litet svart charmtroll som ska heta Bianca. :)
Kan inte hjälpa det, men när jag tänker på pudlar tänker jag på sånna där stora pudlar med konstiga klippningar. Anabolaklippning eller med en massa bollar. Jag tycker det är FRUKTANSVÄRT! Men Eve & Daniel har garanterat mig att de tycker lika illa om det som jag och att de ska klippa henne normalt. Detta kommer förmodligen ändra min syn på pudlar... även om de där "boll-hundarna" sitter ganska djupt rotade...


skräcksenario-"anabolaklippning" samt bollar
(klicka för att se den större)

Men som sagt så var lilla Bianca helt underbart söt och som många andra hundar verkar hon dras till illaluktande saker som tex mina gympsakor. Eller är det bara det att hon är tjej och att hon redan har insett hur glad man blir av skor?? Hittade iaf lite Bianca liknande hundar på nätet, den vänstra är en valp, och den högra är några månader...
klicka på bildernaför att se dem större. :)


Gulligt va? :)

Nej, nu ska jag försöka sova lite. Har ju varit tvungen att stiga upp tidigt flera dagar i rad, och jag är ju inte den som är bäst på att varken lägga mig eller att somna i tid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0