om juldagarna å så....

Kom på att jag varit en dålig bloggare... Men det har varit så mycket annat, så jag har inte tagit mig tiden att sätta mig vid datorn å skriva. Sen kan det även bero på att konkurrensen om datorn har varit ganska stor..

Lilla julafton firade jag med Simon hos hans bror och hans flickvän, Tomas & Johanna, och deras son Viktor. Med och firade var även Simon och Tomas mamma Anki och hennes kille Mirko (som säkert inte stavas som det låter..) Var en riktigt mysig och trevlig kväll. :)

Julafton var lite annorlunda mot vad det brukar, hela familjen var i alla fall samlad. Mormor hade fått permis från sjukhuset i några timmar. Kändes riktigt bra att hon kunde vara med och fira. Fast hon blev rätt trött och vi fick köra tillbaka henne ganska tidigt.. Men huvudsaken var ju att hon kunde vara med en stund iaf. :)
Fick massa fina saker och åt alldeles för mycket god mat. Precis som vanligt. :)

Jag valde att bojotta den stora utekvällen på juldagen, nog för att jag alltid haft skoj när jag gått ut, men precis som förra året kände jag att det var alldeles för dyrt för en enda utekväll, och då kan jag tillägga att det var billigare entré förra året. Hörde något om att priserna på Lorden skulle vara 250 kr för förköpsbiljetter och 150 kr + garderob för de vanliga biljetterna. Helt galet! I lilla karlshamn!!!
Valde istället att gå på bio på Filmpalatset i Bromölla med syrran, Nina å Simon. Mycket trevligare! Älskar biosalongen i Bromölla! Den är så stor och man sitter så bra. Älskar att man kan sträcka ut sig fläka sig lite. Haha. ;) ( Filmpalatset korades 2001 till Sveriges bästa biograf av SVT 1 Filmkrönikan.)
Såg den svenska storsasningen Arn Tempelriddaren.
Tyckte den var riktigt bra, fast som vanligt är ju böckerna bättre.... :)
image49

annandagen var det julmiddag med pappa som gällde. Plankstek på Terassen kändes som ett bra alternativ till alla julbord man ätit... :) Gott och riktigt trevligt. Sen är det ju så att pappa alltid är sig själv, å allt vad det innebär..

För övrigt har jag träffat lite kompisar å haft lite julklappsbyten å så. Supertrevligt.

Å så har jag haft lite fredags-filmmys med Nina med godis från reptil. Just like old times. :D
Hyrde (jajamensan, för här kostar det inte 50 spänn å hyra en film) filmen Freedom Writers. Den var verkligen superbra! Blev helt rörd. Lite Remember the Titans känsla över den..
Kan rekomendera båda filmerna. Såå bra! :)

Såg The Holiday med syrran här om dagen. Den var oxå riktigt bra. Så där mysig å rolig å ledsam på en å samma gång. En riktig tjejfilm. :) Sen kan man ju inte påstå att nån av oss tycker Jude Law är särskilt ful... Mmm...ögongodis! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0