Kanelbullens dag å så...

Traditoner ska man ju följa, så en sån här viktig dag måste ju firas. :)
Hade utomhuspickning bestående av kanelbullar, kolasnittar och saft, uppe på Galgberget med Tina, Eve och lånehunden Theo (även känd som Treo.. ) Var hur mysigt som helst. Varmt å skönt och fin utsikt.


image2

Hade en riktigt galen fm. Skulle ner och hämta posten, men när jag kom tillbaka till lägenheten funkade inte kortet (har ingen nyckel till lägenheten, utan ett kort, ungefär som på hotell, fast utan room-service). Fattade inte vad som hade hänt, ringde runt lite för att få tag på någon som kunde hjälpa mig (tur att jag hade telefonen med mig, fick ett infall att stoppa den i fickan när jag gick). Fick veta att de som skulle kunna hjälpa mig var fastighetsskötarna. Trist för mig var väl att dom bara är anträffbara på vissa tider och att jag skulle få vänta en timme på dem. Gick till deras kontor (tvärs över gården) och hoppades på det bästa. Där står en kille (student antar jag) med sina två nyckelkort, han kunde inte heller komma in. Lyckat. Kände mig lite fånig där jag stod i mina 3/4 byxor, linne och flippflopptofflor. Tur att det inte var så kallt idag. Anyway, efter en liten stund så kom det någon anställd, som förklarade att han inte kunde hjälpa oss med korten, men att han mot legetimation kunde släppa in oss i våra lägenheter. The very next best thing. :) Hade ingen större lust att vara utelåst längre... När det väl var dags för besökstid hos fastighetsskötarna gick jag dit och fick mina kort fixade. Tydligen så att det är "datumgräns" på dem, ett slags bäst-före-datum (precis som på hotell)  som gick ut igår. Kul att man blivit informerad om att något sånt här överhuvudtaget kan hända... Eller inte. Tänk om man hade blivit utelåst riktigt sent på natten, eller om jag skulle varit i Växjö och kommit hem efter kontorstiden är slut. Kul det hade varit då... *not* Blir så trött på sånt här...

Nej, nu ska jag ta och äta en bit mat, sen är det tentaplugg som gäller innan jag kan koppla av för kvällen. Skriver tentan imorgon, som tur väl är så skriver vi i Halmstad,  från klockan 9, så håll tummarna för mig. :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Stackars syster!
Jag lovar jag ska hålla tummarna för dig imorgon!

2007-10-04 @ 18:16:53
URL: http://tokfias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0