måndagen den tjugofjärde september och natten efter...

Om två minuter är den här måndagen över. Skönt. Varför är åren alltid fyllda med dåliga måndagar? Jag förstår det inte rikigt..

Trött och seg i morse, blev inte fullt så mycket gjort som det borde.. känner även att jag någon gång i veckan borde storstäda hela lägenheten samt putsa fönstrena. Känner mig inte direkt inspirerad just nu, men man kan ju hoppas att det kommer...

Stack till Eve efter att jag diskat och plockat lite. Blev bjuden på god fika så vi fick lite extra energi till att slänga oss över juridikupgifterna. Tycker att vi, Eve Tina å jag, var ganska duktiga. Förutom de svar vi var lite osäkra på tror jag vi betade oss igenom det mesta. :) 

 Även om jag inte var så sugen övertalade Eve mig att jag visst ville träna.. Uppvärmingen genom att gå till Friskis, lagom varm å mysig när passet var över. Tänkte belöna mig själv med en stunds avkoppling i bastun, men råkade halka och slå benen hårt i kaklet.. Typiskt dåligt!
Hade lite tur när Eves söta pojkvän kom och hämtade oss. En glad överaskning.
Blev ännu gladare när Eve å Daniel bjöd mig på middag. Kokt potatis, stekt fläsk och löksås. Hjälpte med glädje till mot mat och sällskap. Fantastiskt gott! Så skönt att slippa äta ensam. Det är verkligen såå tråkigt! Både att laga mat till sig själv och att förtära den i sin ensamhet. TIna hade en idé om att jag skulle ställa mig vid brevlådorna i huset å "ragga upp"  någon annan ensamboende som inte heller vill äta ensam. En matkompis helt enkelt. Planen innebär väl dock viss risk att bli idiotförklarad... men men. Får se om jag genomför det någon gång. Lovar att upplysa omvärlden om det exakta händelseförloppet isf. Har man tillgång till internet på St.Sigfrids?  *ler*

Nåväl. Efter en god middag å lite slappande framför tv:n och idol (vilket inte är alls lika roligt när folk faktiskt kan sjunga. Fast det klart, att kommentera folks stil och kroppspråk/scenrörelser har alltid varit underhållande) kände jag att jag skulle sluta våldgästa och låta dem vara lite för sig själva. Hann knappt utanför ytterdörren innan jag vrickar h fot och ramlar rätt ner i stengången. Självklart slog jag mig på samma ställe på ena benet som jag gjorde i bastun, därför har jag numera en ömmande bula på vänster smalben. Jag är verkligen duktig på att slå mig ordentligt i 100% nyktert tillstånd. Det har hänt innan och jag kan tänka mig att det kommer hända igen...

För att avrunda kvällen hade jag ett mindre inspirerande samtal med pojkvännen. Det är så underbart när man inte pratar samma språk. Två envisa som tycker de har rätt och inte förstår att den andra inte håller med. Vad var det där om Mars och Venus nu igen??

Nej, nu ska jag pyssla om min tomatplanta Per-Ragnar innan jag lägger mig å tittar på CSI. Ska upp tidigt imån då Evelina kommer hit på frukost. Kommer folk å ska tapetsera i deras lägenhet, så jag har lovat att bjuda på scones. :)  Kanske ska titta lite på mina nya fina bruna stövlar med som jag köpte i lördags. HAde 25% på Bianco- underbart! Tänk att ett par skor kan göra en så glad...  Är även ganska nöjd med mitt stora svart och guldiga kuddfodral som jag köpte på indiska. Ska bara kompletera med lite småkuddar me när tid och pengar finns..
Nej, Per-Ragnar och sängen väntar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0