Poker Night!

Trodde inte jag skulle tycka att det var så här jobbigt att bloggen låg nere några dagar... Var tvungen att skriva av mig på något sätt, så jag skrev ner allt i ett word-dokument. Så jag kan ju lika gärna dela med mig nu, även om det känns som evigheter sen. :)

Vet inte när jag hade en så här händelserik helg sist, som jag hade i helgen..

I fredags var det Poker hemma hos Evelina & Daniel. Såg riktigt bra ut ett tag, men sen slutade det inte helt bra. Åkte iaf inte ut först utan kom på en stabil fjärde plats av sex möjliga. Tycker iaf det är riktigt skoj, helst när man spelar om riktiga pengar. :) Fast vi har bara 100 kronor var i insats, så man förlorar inte mer än man skulle ha gjort på en vanlig utekväll. Fick även tre par superfina thailändska Billabong surfshorts i olika färger som inte passade honom, men som satt perfekt på mig. Tack så mycket! :) 

image169
I lördags var det ganska lugnt på dagen. Sen var jag och Simon och åt sushi på Asian Palace. Delade en stor tallrik med nigiris och både små och stora rullar, vilket var helt lagom. Älskar verkligen sushi. Det är så otroligt gott. Fast jag tycker bäst om dem utan rått i. Gravad lax är inte min favorit. Men räkor, crabfish, avokado och gurka är helt underbart gott! Sen får man en sån bra mättnadskänsla och det känns så nyttigt. Kan med andra ord inte bli bättre. Lyxade tom till det och tog en varsin efterrätt. Glass med ananas och chokladsås. MUMS!
image170

Kvällens mål var fest i Maries nya lägenhet och utgång på Nightlife, stans enda gayklubb som drivs av RFSL Halland. Förfesten var trevlig med massa nya roliga människor. Sen bar det av till klubben som låg ute vid industriområdet bortanför högskolan. Har inte varit på gayklubb sen jag bodde i Gbg. Men vad skoj vi hade när vi gick på Pharmacy och när jag och Tina var på Cherry Bomb- vad mycket tjejer det var här... Haha!   

 Var inte så mycket folk i början, men det trillade in mer och mer ju mer klockan blev (som vanligt). Mest killar på stället, men jag tror jag var för tjejig (för första gången i mitt liv) för samtliga personer i lokalen. *ler* Kanske spelades lite för mycket schlager för min smak, men är det gayklubb så är det. 

En liten fundering som kom under kvällen var: Blir hetrokillar som går på gayklubb mer gay just för att de är på gayklubb eller är det hetrokillar som redan är mer gay som går dit? Tror inte vilken hetrokille som helst hade kunnat dansa med en transa och vara helt bekväm med det? 

image171

 Var på anställningsintervju på Assist Bemanning i fredags. Var där på förmiddagen på söndagen och skrev på papper och hämtade arbetskläder. När vi bestämde det mötet som vqar klockan 11, tänkte jag att det var ju ganska sent. Perfekt. Men då tänkte jag inte på att man skulle vrida fram klockan en timme kvällen innan. Vad är det för mening med det där egentligen? Stjäla en timme för vanligt hederligt folk...  :)
Skulle jobba på ett företag som heter Reklamservice både på måndag och på tisdag. Kommer bli lite jobbigt att behöva stiga upp tidigt (börjar klockan 7), men annars känns det bra. Måste se till att fixa min cykel nu bara. Den har varit sönder hur länge som helst. Har inte direkt prioriterat den, men nu behöver jag ju verkligen ett fungerande fordon om jag ska kunna jobba lite. :)

Men som alla vet så blir ju saker sällan som de är tänkta. Fick låna Tinas cykel. Tack igen tjejen! Var trött men kom upp som jag skulle på morgonen. So far, so good. Körde lite vilse på vägen dit, men kom tillslut fram dit jag skulle.
Fm bestod av att sprätta upp kuvert från Ellos, plocka ut alla papper, byta ut en folder som stod på norska mot en på svenska, stoppa ner allt i ett nytt kuvert, klistra igen och bunta ihop alla. Verkar som om alla som skulle till hela sverige var fel. Spännande va? Kanske inte så stimulerande med det finns massor med jobb som är värre än det där. Men om ni får hem ett Ellos kuvert så kan ni ju tänka på mig. :)

Problemet var väl att vi blev hemskickade vid lunch, för chefen ville ha personer som hade varit där innan som kunde med maskinerna. Var ngt om deklarationerna och nått annat. Så lite snopet blev man hemskickad med beskedet att jag behövdes inte på tisdagen heller. Trist! Vid första lönen kommer Assist dra 600 kr i despositionsavgift för lån av kläder. Om jag inte får mer jobb den här månaden skulle det innebära att jag efter skatt  tjänade ca minus hundra kronor igår. Den ni! Haha.

 


Kommentarer
Postat av: evelina

Sushi är inte nyttigt! det trodde de på du är vad du äter också men det var det absolut inte :P hoho

2008-04-01 @ 11:43:07
Postat av: Marie

Roligt roligt att du följde med till NL! Jag är nog inte för tjejig för NL. Inte heller för långhårig. Jag tror dessutom inte att jag har för stora byxor, lik förbannat fick jag inget ragg ;)

2008-04-02 @ 14:25:57

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0