Rapport: Jönköping

Sitter här i Annas underbara lägenhet i Jönköping. Syrran är på jobbet så jag och vovven får klara oss själva idag. Har redan varit ute en ganska lång runda med Pollux, ätit frukost samt kollat mailen och klockan är bara strax efter 10. So far so good. :)  Kom hit i fredags, åkte först med Simons flyttlass till Halmstad å dumpade mina väskor sen var det buss till Jönköping som gällde. Har sagt det innan och jag säger det igen. Jag älskar SwebusExpress. Visst, det är inte så spännande att sitta flera timmar i en buss, men med en bra bok och ett DS är det inte så hemskt heller... Sen hade jag turen att få tag på en direktbuss så den tog bara 3 timmar istället för de vanliga 5. Nämde jag att det var billigt me??? :)
Anyway. Det var riktigt skoj å få träffa syrran igen och få se alla ny saker som tillkommit i lägenheten. Har ju inte varit här uppe på ganska länge och de största nyheterna var en soffa, en hallgarderob samt lite bokhyllor i kontoret. Riktigt nice.
I lördags hann vi gå en runda på Köpcentrat, A6 även om det blev mest tittat och inte så mycket handlat. Köpte iaf en tunika samt en svart kjol fr Esprit som var på rea. :) Kvällen tillbringades hemma hos en av Annas traineekompisar och innehöll mat, lite dryck och en massa snack (på engelska då ytterligare en trainee fr England var med). Trevligt trevligt. :)
Igår var vi en snabbis på IKEA. Hittade lite saker som jag skulle kunna tänka mig  att inhandla i framtiden, men höll mig ganska lugn. Köpte dock två nya kuddar med fodral. Menar, jag hade ju inga kuddar innan.Sen kunde jag inte låta bli att köpa en mjukis-fotboll till Pollux. Han är så bortskämd den där hunden! Men det är nog bara för att han är så söööt.  :) Resten av dagen var vi bara hemma med Pollux, fixade lite, tittade på film åt god mat och hemmagjord äppelpaj. Hade det allmännt lugnt och mysigt med andra ord. :)

Jönköping

Helt otroligt att jag redan varit ledig en vecka och att nästa måndag har jag första dagen på min praktik... De 11 veckorna som jag varit hemma hos mamma över sommaren (jobbade 10 av dem) har gått galet fort. Även om det har varit bra hemma så ska det bli grymt skoj å få komma  "hem-hem" till Halmstad, få se Simons nya lägenhet (har bara sett den omöblerad) å få träffa Eve, Tina , Marie, Daniel å Anders. Jag saknar dem allihopa!!!

Kommer att dyka upp lite bilder från i sommar i framtiden, men det får vänta tills jag kommer hem och har lite tid att sätta mig ner å pilla med sånna saker. :)

Nej, nu ska jag passa på att njuta lite av min ledighet och inte fastna framför datorn i flera timmar...
Ikväll ska Anna och jag gå på bio och imorgon bär det av till Gbg. Anna ska på nån konferance vilket ger båda en möjlighet att få träffa Anders och Linda lite. Ska bli riktigt skoj! :)

Kommentarer
Postat av: Tokfia

Gud vad det bloggas lite från dig nuförtiden :P

2008-09-07 @ 01:02:55
URL: http://tokfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0