Fikadrömmar

Har hittat en Tekanna som jag verkligen gillar. Den är från Menu och hur smart som helst. Genomtänkt till tusen. Själva "tebollen" är ledad, så man bara viker upp den, behöver alltså inte ta bort den från kannan å hålla på och fippla och spilla som man gör med alla andra tekannor. Anna har en så jag har faktiskt testat den på riktigt. Lätt att diska är den oxå vilket är ett klart plus. Bengt Falk som designat den och den kostar  569 kronor på designonline.se Med andra ord är den inte helt billig. Men sååå bra.


Hade velat ha Kaffe Latteskedarna som Arne Jacobsen designat för Georg Jensen. Tycker de är så snygga! Problemet är väl att de är dyra. Kostar 275 kr för två stycken på danskdesign.nu


Gillar även mammas Mjölkanna och Sockerströare från Eva Solo. Så rena och enkla med såå snygga.  Kostar 395 kr för båda på danskdesign.se. Eva Solo har ju även designat fina vattenkaraffer och en grymt snygg skål som heter Smiley.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har saknat dina inlägg :) (Gick inte att skriva kommentar till ditt förra inlägg så därför hamnar den kommentaren här) Du är nog den enda person jag känner som läser OM sina böcker...jag är glad om jag hinner igenom dem en gång :P

Kram

2008-07-10 @ 19:59:45
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: simon

då känner du 2 st nu då anna :)

2008-07-10 @ 22:38:40
Postat av: bob

hahaha!! fan vad snällt av dig att skriva det da! hahaha eller om man tänker efter så vart det ju snällt! vad pyssla du med nu? saknar dig tallen

2008-07-11 @ 10:34:17

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0