Aj aj aj..

Tog årets första dopp i havet igår. *stolt* Inte för att det var särskilt varmt och skönt, men så var det ju fortfarande maj...Hmm. Juni nu. Shit vad tiden går. Inte många dagar kvar på terminen nu..
Var med Evelina, Daniel, Kristoffer (D's lillebror) och hans tjej på Östra Stranden. Fullt med folk. Alla passar på att ta sig till havet när det blir en solig helg... :)
Var lite avis på Eve som fick sån fin färg. Båda hade smörjt in oss med solkräm och legat lika länge, men effekten var verkligen inte den samma..När vi kom hem kunde jag konstatera att om jag tittade RIKTIGT noga så hade jag fått liiite färg, men det var inget som direkt syntes. Hade mer gått från likblek till normal hudfärg.. Inte riktigt rättvist att jag ska behöva kämpa så för att få lite färg. Mamma har ju tex superlätt för att bli brun. Anyway. Det var en härlig dag på stranden.
På kvällen fick jag följa med Eve & Daniel hem till hans föräldrar (de tar hand om mig när jag är själv). Supertrevligt! Fick äta gott (grillat), spelade kort och hade det allmänt trevligt. :)

Idag var vi (jag, Eve & Daniel) på Västra Stranden istället, för här kunde vi ha lilla Bianca med oss... :) Ytterligare en härlig dag i sanden under solen. Tror alla fyra njöt lika mycket. Fast så var det det där med att kämpa för färgen. Var kanske inte såå svårt endå. Lyckades bränna hela baksidan (ja jag använde solkräm), värst är det på låren/rumpan precis vid troskanten och delar av ryggen. Sen har jag även lyckats med att få en "snygg" bränna på magen. Har två vita halvmånar rätt på magen. Tror jag lutade mig lite framåt när jag satt å läste... Haha! Ska vara jag till att lyckas med det där...
Kommer förmodligen vara varmt och "skönt" i natt iaf. Blir inget solat imån. Måste låta min stackars hud vila lite... Fast varför är det så svårt att få snygg färg på magen och framsidan av benen? Alltid lika svårt ju..

Har tillbringat kvällen hos E&D (surprise). God mat och film. Trevligt värre. Å så kunde vi beklaga oss lite över våra brända kroppar för varandra... :)

Var nyss nere i förrådet å letat upp min bordsfläkt. Var över 27 grader varmt i lägenheten när jag vaknade i morse. Ingen rolig upplevelse. Problemet är väl att fläkten låter som faan. Kommer inte ihåg om den gjorde det förra året oxå eller om den har tagit stryk av att stå nerpackad... Hoppas den hjälper lite iaf.

Nej, nu är det dags för lite mer after-sun och sen är det sängen som gäller. Kanske ska läsa några sidor i Camilla Läckbergs Predikanten med.. :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

KALLT!!!

2008-06-02 @ 21:48:31
URL: http://mammajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0