Effektivt.

Älskar när man kan göra spontana saker. TIna ringde mig i em och frågade om jag ville följa med henne och Anders till Ullared. Klart jag ville det! Superskoj ju. Fast det kostar ju alltid endel... Hittade ett par superfina vita ballerinaskor i en av skoaffärerna utanför GeKås. Hade jag orkat leta upp min kamera så hade jag lagt upp en bild, men det får vänta till en annan dag.. :p Orkade inte riktigt med klädavdelningen (trots att det knappt var något folk). Hade helt enkelt ingen energin till att leta. Tina däremot är proffs på att hitta kläder på GeKås. Hon hittade tom en tröja till mig. :) Annars blev det mest nyttigheter som shampoo en hammare och lite annat smått å gott. :)

Är ganska nöjd med dagen. Var på blodgivning i fm (dagens goda gärning).Lunchade med Evelina. En galet dyr lunch på Espressohouse. Varm macka med en stor latte. Bara latten kostade nästan 40 spänn. Det är ju verkligen hysteriskt! Fast nu var det iof att vi hade en njutakupong så det var 2 för 1 som gällde, så det blev ju lite vettigare pris... Men bara tanken på vad det kostade egentligen gör mig helt förundrad. 38 kronor för en stor latte med smak. GALET! Sen var det hem och tvätta som gällde. Hade endå inte kunnat ligga ute i solen. Brännan har nästan lagt sig helt, men ryggen var tacksam för att få ytterligare en dags vila... :)

Har även hunnit läsa 2 arbeten. Ett nytt och läst om ett. Hade planerat att hinna läsa ytterligare ett innan jag går och lägger mig. Är grymt nervös inför examinationen imorgon. Hoppas det går bra. De som redan har haft sina examinationer har sagt att det var ganska tufft och att de hade varit hårda.. Lovar att berätta hur det gått...

Var på stan häromdagen. Var sugen på lite nya kläder. Bara det att modet som är just nu är inte ett dugg Emma-anpassat. Så mycket mönster (vilket kan vara hur snyggt som helst på alla andra) eller fel färgtoner och så självklart de obligatoriska pastellfärgerna. De som känner mig vet att jag inte sätter på mig plagg i pastellfärger och de vet även varför. det ser helt enkelt för jävlligt ut. Sen är det det där med antingen långklänning eller klänningar som är så korta att man skulle kunna tro att man glömt sätta på sig ett par byxor. Inte heller riktigt min grej. Har inte riktigt kroppen för att kunna bära upp något av det på ett snyggt sätt utan att se antingen gammal eller dum ut...

Var i Gbg för ett par helger sen. Skulle ha skrivit om det, men har haft så mycket annat att tänka på. Jag och Annika var iaf och hälsade på Jennie. Skoj. Jag & Annika var på stan på fredagen när Jennie jobbade. Skulle shoppat ordentligt, men hittade inte så mycket. Som sagt, modet är inte direkt anpassat för mig... Hittade iaf en tröja från only, ett mönstrat halternecklinne på Gina och en grön sjal på HM. Knappt så jag vågar nämna det men jag köpte en gul Regal klocka som jag spanat på länge då den var på rea på Ur & Penn. Kommer bli riktigt snyggt när man är lite mer solbränd sen. :) Eftersom jag inte hittade så mycket kläder så shoppade jag loss på Verner och Verner istället. Haha. Annika hade jätteroligt åt mig. Men jag gillar verkligen min Garlic Zoom från Chef'n och mina Måttbägare från Zyliss. :)

GARLIC ZOOM. Inuti den genomskinliga plastkupan väntar ett antal vassa roterande knivar på att göra småbitar av dina vitlöksklyftor. Från en till 3-4 ska det gå att hacka på en gång, om de inte är alltför stora. Kraften till knivarna kommer från hjulen i botten, och för att hacka så rullar du helt enkelt hackaren fram och tillbaka på diskbänken, skärbrädan eller kanske armen. Hela hacken är istärtagbar och går att diska i maskin.

Zyliss. MEASURING CUP SET. Red dot award: product design 2007
Many users want not only to measure ingredients in a measuring cup but also to prepare them in the same vessel. This measuring cup set was developed to satisfy this wish. The inner surface is rounded off to make it easier to stir ingredients with an egg whisk or to empty the measuring cup with a dough scraper. Thanks to the deliberately wide opening even an electric mixer can be used. There are measuring scales both inside in the cup and on the outside so that the user can measure ingredients more easily. The fact that these measuring cups not only stack but also neatly nest into each other makes this set very space efficient.


Mmm.. det är så fina. :D

Fikade även med Anders, vilket var hur trevligt som helst. Jag älskar mina syskon och att jag vet att jag kan prata med dem och att de alltid skulle ställa upp för mig!!! :) Sen är han ju hysteriskt rolig oxå. Visste inte ens att man kunde slå en golfboll i huvudet på sig själv... ;)

Var på Liseberg på lördagen. Hade SÅÅ skoj! Annika & Jag skrattade och skrek så vi blev hesa. Haha. Jennie mådde inte helt bra så hon ville inte åka med oss. Lite synd. Dagen var iaf riktigt lyckad. :) Sen var det bara slappande som gällde på kvällen. Kan vara skoj att vara uppe i Gbg utan att festa till det... :)

Nej, nu måste jag engagera mig lite i arbetet. Borde kanske packa lite me. Iaf skriva en packlista. Älskar att skriva listor... :) Håll tummarna för oss imorgon!

Kommentarer
Postat av: Johanna

PS Zyliss. MEASURING CUP SET Kanske detta kan bli en bra 30 årspresent till Johanna när hon fyller år?! hi hi hi

2008-06-04 @ 06:52:21
URL: http://mammajohanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Älskar dig också!

2008-06-04 @ 17:06:43
URL: http://tokfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0