Vildsvin & Mysankor

Jisses vad fort den här dagen har gått!

Var på praktikmöte på Althea igår fm. Althea är en kommunal öppenvårdsenhet för alkoholmissbrukare och deras anhöriga. Var nervös som bara den. Var som värsta anställningsintervjun. De skulle kolla om jag var lämplig för att kunna praktisera där. Men det visade sig att handledarna var hur trevliga som helst och det kändes inte ett dugg jobbigt när jag väl satt där. Efter lite mindre än en timmes samtal fick jag det positiva beskedet att JAG FICK PRAKTIKPLATSEN! :) Kändes verkligen bra. Tror jag kommer att trivas där. Kul att nått går som det är tänkt...
Sen var det bara till att hem och panikpacka då bussen hem till Khamn skulle gå några timmar senare. Blev inte så mycket packat i onsdags efter examinationen, var helt tömd på energi då. Var dock ett riktigt pucko och lyckades glömma att ta med mig mina bh-ar. Inte en enda fick jag med mig (hade en bikini överdel på mig). Jag är såå smart.. *not* Har även glömt mina svarta finbyxor (vilket inte var såå farligt) och säkerligen någonting mer. Kan ju inte hjälpa att jag har svårt att sortera ut saker när jag packar så det sån tid att välja och endå slutar med att jag måste ta med mig onödigt mycket. Mamma grymtade något om "ska vi öppna skoäffär?"... :)

Var riktigt härligt att få sova ut i morse. Har tom fått tillbaka mitt gamla rum (som blev Annas när hon bodde hemma nu i  höstas & vintras). Var och hämtade mormor på em. Körde henne i rullstolen och fick samtidigt träna mina benmuskler (vilket jag VERKLIGEN behöver. Har blivit helt förslappad på sista tiden) när vi gick i uppförsbackarna. Sedan har vi bara haft det mysigt. Druckit kaffe i solen,  grillat vildsvin och ätit rabarberpaj. Mormor funderar (dock inte så seriöst) på om hon skulle skaffa en sån där "mysanka" (däremot seriös) som skulle kunna äta upp sniglarna som trakaserar hennes lilla rabatt. Haha. Hon är så rolig! Mysanka. Och så gillar hon programmet "Postkodpensionären oxå". :D
Mammbo agerade taxi och körde/gick hem med mormor och jag passade på att packa upp det mesta av mina kläder. Tror jag ska försöka städa lite i garderoben innan jag hänger in mina klänningar & kjolar. Vet att det är endel som inte passar längre. Märkte även att några av sommarkläderna som jag hade lämnat hemma efter förra sommaren var på gränsen till för små. Det ska det banne mig bli ändring på. Så här kan jag ju inte ha det! :(

Imorgon ska jag till Evelina i Karlskrona. Vi ska sätta oss med uppsatsen. Får bli msn och telefonkontakt med Tina. Hoppas det kommer gå bra så vi får det gjort., kan bli godkända och få lämna det bakom oss. Är iaf inte lika knäckt längre. Det är bara att bita ihop och försöka göra något bra av situationen..Sen kan det ju erkännas att det är lättare att säga så än att verkligen göra det. Anyway.  Bo har lovat att köra mig dit imorgon, eftersom det ska bli fint väder så ska jag få åka motorcykel!!! *glad* I love it!

Är GRYMT danssugen nu. Men nu när jag är på hemmaplan vet jag iaf vilka jag ska ringa för att kunna göra något åt den saken. :)  Pratade med Jonas idag och han lovade att ta med mig ut nån dag snart.... *längtar*

Kommentarer
Postat av: Jen

aah va bra :)

göra nått kul idag då?

2008-06-07 @ 10:02:29
URL: http://www.metrobloggen.se/JenniferLindberg
Postat av: Anna

Mysankor....låter trevligt. en sån vill jag med ha ;P Själv ser jag ut som en gris, alldeles rosa i hyn efter helgen. Lyckades nog bränna mig lite på ryggen tyvärr. Men nu ska jag duscha sen sova! Kram

2008-06-08 @ 21:23:26
URL: http://tokfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0