Coffee Master

Hade såå gärna haft en espressomaskin så jag hade kunnat göra egna proffsiga latte... :)
Tycker om de maskinerna som har en mjukare och lite rundare form. Det är så lätt att de kantiga ser så klumpiga och stora ut. Har 3 favoriter, fast jag har ingen aning om hur bra nån av dem är..
 (klicka på bilderna för att se dem större):

1. Ascasos Dream, har hittat den i 12 olika enfärgade varianter (fast några är ganska skumma som den orange och så fanns det endel svagare färger som babyblå och babyrosa) + 3 "crazy collection" som var ganska fula och prickiga/fläckiga. Crazy collection och den i aluminium verkar vara dyrare än de enfärgade. Kostar 6000-7000 kr på nätet


2. FrancisFrancis X1, har jag hittat i 6 olika färger men några var lite mesiga för min smak, tex den ljusgula... Kostar ca 4700-7200 kr på nätet.


3. Ascasos Basic, den är inte riktigt lika fin som Dream, finns bara i 2 färger men jag gillar den endå. Kostar ca 3700 kr på nätet.


Vill ni se de andra färgerna av Dream och X1 kan ni gå in på Bagaren och Kocken


Bubblare:
OBH Nordicas 2418 Chilli Espresso är snygg. Helst om man har annat i Chilli serien. Tycker verkligen att det är en snygg röd färg. Ca pris på nätet är 1400 kr

La Pavoni Espresso Si är också snygg. Det som är negativt med den är att det verkar som om den bara kommer i en färg. Lite tråkigt. Ca pris på nätet är 2200 kr.

Prisuppgifterna är hämtade från prisjakt.nu

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag ÄLSKAR Ascasos Basic. Hade vi haft plats i köket hade jag så velat ha en.

2008-03-19 @ 06:36:47
URL: http://www.mammajohanna.se
Postat av: Tokfia

Mmm espressomaskin. Det vill jag har. Mycket jag vill ha nu, hur ska det sluta egentligen. Inte prioritet ett kanske. Borde börja med en soffa. :P
Puss på kram

2008-03-19 @ 08:48:34
URL: http://tokfias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0