Personligt

Igår kom den äntligen! Min personliga almanacka. Har tänkt efter före den här gången och fixat en ny almanacka i god tid innan min gamla tar slut (tror den räcker till juli nån gång). Som mycket annat kommer tipset från Syrran. :) Är iaf RIKTIGT nöjd. Ska ägna lite tid att skriva in födelsedagar och andra viktigheter bara så blir den komplett. :)
Hela grejen med den personliga almanackan är att man själv (i viss mån) får välja hur den ska se ut. Så jag har en "Att göra lista" (som Simon tyckte verkade för liten för mina långa listor), dagens träning (kanske kan vara motiverande för mig), antal timmar arbetat, samt väder. :) Vill du veta mer om de personlig almanackorna kan du klicka HÄR.

klicka för att se bilderna större.

Jag och Simon har gjort ett av våra berömda smaktester. Om man inte smakar får man ju inte veta... Den här gången testade vi Cloettas nyheter Center- Funky Pear och Plopp-Tutti Frutti.
Panel är rörande överens om följande:
Center med smak av Päron är en riktig hit. Päronsmaken påminner lite om GB´s päronglass. Betyg: 4 av 5 kakaobönor
Plopp med Tutti Fruttismak smakar verkligen Tutti Frutti, men det kändes inte som en övertygande kombination. Köper mycket hellre vanlig plopp. Betyg: 2,5 av 5 kakaobönor
Sen är det det där vanliga (i-lands) problemet. Vilket var det nu som var godast? Var det Plopp eller var det Center???

Har verkligen njutit av den lediga dagen och sommarvärmen idag. GIck en runda på stan på förmiddagen, bara för att komma ut ur lägenheten. Hittade dock både kläder och skor som jag gärna hade velat ha men inte har råd att köpa. Tog istället en kaffe vid det mysiga cafet vid Nissan och läste min bok. Läser "Det blod som spillts" av Åsa Larsson. Inte hunnit så långt, men hittills är den riktigt bra. Satt även en stund i Picassoparken med Simon, superhärligt. När vi kom in igen kunde vi konstatera att vi båda blivit lite röda. Simon i ansiktet och jag på bröstet och lite på axlarna. Men det var inte så farligt så jag tror det lägger sig och blir hur fint som helst. :) Fast lite dum är man allt som inte tog på sig solkräm, det gör jag ju faktiskt när jag ska lägga mig och sola i vanliga fall. Och sedan tidigare år har jag lärt mig läxan att INTE be Simon smörja mig på ryggen. Haha.

Kommentarer
Postat av: Tokfia

Ni är ju för roliga med era tester :)



Nyfiken på historien om simon och solkrämen på ryggen...



kram

2008-05-11 @ 15:09:12
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Nina

vilken fin kalender!! =)

2008-05-11 @ 16:43:49
Postat av: Nina

jag ska med bestäla en tror jag. en rosa. =) puss

2008-05-22 @ 08:23:09

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0