lite av vad som hänt och skett

Så mycket att skriva och så lite tid. :p

I helgen har det varit fullt upp. Anders å Linda kom ner till södern i fredags och stannar till imorgon så det har varit fullt med massa familjesaker och annat trevligt, bla två måltider på Fiskrestaurangen i Vägga och grillning hemma.

I fredags fyllde älsklingen 25. Eftersom båda jobbade på dagen blev det inget jättestort, men vi firade på kvällen. Åt jättegod mat på Gourmet Thai (och blev trots paraplyer ganska blöta när vi gick dit då det kom världens åsk-skur. Undrar om det ger lika mycket tur med regn på födelsedagar som regn på bröllop?) och sen såg vi Harry Potter och Halvblodsprinsen på biografen i stan. Filmen var helt underbar, precis som de tidigare filmerna! Men jag hade velat kasta ut minst hälften av biobesökarna. Det var telefoner som ringde, de som satt brevid oss smsade och pratade högt om killproblem och det stökades allmänt. Varför betala nästan 100 kr för att gå och titta på en film om man inte är intresserad av att se den??!!

Var själv på jobbet i veckan. Gick bra i början, men så hade vi lite problem med avloppen så då fick jag ringa in ordinarie vaktisen. Vet inte riktgt vem man ska ringa eller hur man bör agera när det kommer upp vitt grumligt vatten från golvbrunnen i ett av rummen.  Så då ringde jag Dennis: The man, the myth, the concept. =p

Förra helgen tillbringade jag i underbara Halmstad istället för att vara på Östersjöfestivalen (festivalade i torsdags kväll och under lunchen på fredagen, det räckte). Åkte med Ida och vi hade det hur trevligt som helst i bilen. Blev en ganska lugn helg. Träffade Tina & Anders och Hanna. Åt gott, spelade spel och drack lite vin. Gick även en runda på stan och fyndade två superfina klänningar. En till mammas födelsedag och en till barndopet. =)

Har säkert glömt massor, men det har jag inte tid å skriva nu. Får ta det en annan gång. =) Nu ska jag hjälpa mamma med de sista förberedelserna för ikväll, sen är det nog sängen som gäller så jag orkar stiga upp och jobba imån.

Kommentarer
Postat av: Nina

det är så roligt att läsa om vad du har för dig, även om jag typ vet allt haha :) puss

2009-07-27 @ 18:02:18

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0