Nästan klart!

Idag tog jag sovmorgon, för det tyckte jag att jag var värd. =) Fast jag vaknade innan halv 9, fast det klart, med tanke på att jag somnade innan 12 igår så är det inte ett dugg konstigt. =)

Var så kul att träffa alla igår. speciellt Eve. Har ju inte sett henne sen hon flyttade för över en månad sen. Hon hade blivit så stoor! (förlåt Eve, men du har en stor mage) Fast det är ju inte så konstigt. Igår var det bara 12 dagar kvar tills planerat datum till bebis ska komma, så bebis kan ju bestämma sig för attt vilja komma till världen när som helst nu.... =)

Var riktigt nervös igår. Jag och Evelina blev grillade först, vilket är ganska skönt, så slipper man oroa sig hela dagen. När jag träffade handledaren sist så ville inte hon stå bakom uppsatsen, hon tyckte det var för lite tidigare forskning, att en del i metoden var för stor, att analysen var för tunn och att om vi inte skulle plocka bort ett stort stycke i slutdiskussionen skulle vi få en dålig uppsats. Men med tanke på tiden och att vi var ganska nöjd med uppsatsen (kanske inte 100 med analysen dock) bestämde vi oss för att lämna in den utan dessa ändringar.

Tina opponerade på oss. Hon ställde lite luriga frågor, men vi lyckades nog svara ganska bra på dem. Sen var det kamratläsarens tur, i detta fallet Moa, som skulle säga något. Hon ställde en fråga, inga problem alls... Sen var det dags för Examinatorerna Rickard ("Spike, från Uppsatsplanen) och Mikael (en väldigt försiktig man).

Och vad sa de nu då? Ingenting av det som Eva (handledaren) påpekat!!! Ingenting av det! Vi fick veta att den var bra skrivet, med ett språk som var lättläst. Sen fick vi Rickards favoritfråga "Vad är problemet?" vilket jag tyckte var lite jobbigt så den frågan bollade jag över till Eve och så ställde Mikael en fråga som jag inte riktigt visste vad jag skulle svara på (minns inte ens vad han frågade just nu) så det blev mitt favoritsvar "Olika?"  vilket leddet till ett "menar du så här..?" från Mikael som blev ett " jaaa.... " från mig. Haha! Mycket bättre än jag vet inte. ; )  Sen fick vi lite kritik för att uppsatsen var för snäll och att den kunde vara lite mer kritisk, för då hade den blivit ännu bättre. Betyget då? Godkänt efter komplettering. Och vad är det vi ska ändra? Jo, lite i problemformuleringen och ändra lite småfel. Ska till högskolebiblioteket nu på förmiddagen och låna ett par böcker som de rekomenderade till oss för att få till problemformuleringen. Tror det kommer gå snabbt och fixa. Känns helt fantastiskt. Så om allt går som det ska är vi klara innan helgen.

Det sjuka är väl att Tina, som handledaren inte alls ville släppa igen fick godkänt utan komplettering, och två av de grupperna som Eva sa var godkända och bra fick komplettera ganska mycket. Fel någonstans eller???  Fick iaf utvärdera kursen och då passade vi på att utvärdera hennes insats oxå, inte mycket bra att säga där inte...

Vet hur mycket alla har kämpat och vilket jobb alla har lagt ner på sina uppsatser. Grattis allihopa! Är så glad över att jag har fåttjobba med Eve. Har gått så bra och jag tror vi har varit bra för varandra. Vi känner ju varandra väl och vet att vi kan lita på varandra och på att den andra gör det som hon lovat göra. Och ett extra grattis till Tina. Du var så värd ett godkänt! Du har jobbat så bra och slitit du med, och att göra det själv me! Tycker så mycket er tjejer! =)
Och tack alla som har hjälpt oss med uppsatsen. Till Anders som hjälpte mig med sidnummerna (när jag höll på å bli helt galen på att det inte funkade),  Anna som hjälpte till med abstract och läste uppsatsen och gav tips, mamma som läste och rättade språket och TIna å Eves bror som oxå läste den och rättade till saker. Till Simon som har stått ut med tidvis dåligt humör och en stundvis superstressad Emma. Love ya all!

Nej, nu ska jag äta lite frukost, sen cykla till högskolan och låna böckerna. =)

Kommentarer
Postat av: Anders

Grattis gulleplutt! Synd att du och Simon inte hängde med igår :P Får klippa en vinare imorgon kväll för att fira kanske? :P



Puss /A

2009-06-04 @ 15:33:24
URL: http://www.seasonsports.se
Postat av: Linda

Hejhej, gratulerar till färdigställandet av uppsatsen och att det bara blev liten komplettering!

Hoppas vi ses snart

kramkram

2009-06-04 @ 22:46:27
Postat av: Tina

Grattis från mig också! Fy fan vad vi är bra alltså! Snart får du sommarlov! Ses över en fika senare idag!Puss & Kram din vän Tina

2009-06-05 @ 08:13:41
URL: http://www.seasonsports.se
Postat av: Anna

Any time sis! Love u 2!



Vet hur skön känslan är när man väl är redovisad och klar. Gött! Snart väntar sommarlovet.



Puss på kram

2009-06-05 @ 12:21:44
URL: http://tokfias.blogg.se/oz
Postat av: Anders

Bra där! Men antingen suger ju handledarna eller examinatorerna.....suck....jag har inget förtroende för svenska skolsystemet...

Grattis.

Kram

2009-06-06 @ 03:08:35

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0