update.

Vet att jag har varit en riktigt dålig bloggare, nu igen. Men det har inte haft ro att sätta mig att skriva. Sen tycker jag inte att jag har haft så mycket att skriva om heller för den delen...Tänkte skriva igår, men då kunde jag inte komma in på bloggen... 

 

Var på glasbruksrunda med MamBo förra helgen. Riktigt trevligt. Gjorde några fynd me. =)

 

Har jobbat min tredje vecka, men denna veckan som gick var den första veckan som var hel för mig. Känns helt okej med jobbet. När Dennis jobbar så har vi riktigt skoj tillsammans, sen är det lite tråkigt när han är ledig. Har klarat alla lyft å så bättre än vad jag trodde jag skulle göra och de riktigt tunga grejerna har jag lyckats övertala andra starkare personer att hjälpa mig med. Så det känns ju ganska bra.

 

Denna helgen har varit helt underbar. Har varit så fint väder och det har varit så härligt att vara ledig. Fast det var ju inte direkt lockande att gå till jobbet idag när man visste vilken härlig dag det skulle blir. Jag vill me ha semester och ligga på stranden och sola och bara ha det gott. Men det blir man ju inte rik av....

 

Hade en riktigt lugn fredag. Träffade Annika inne i stan. Lagade lite mat, snackade en massa och gick en runda. Hur mysigt som helst.

 

I lördags träffade jag Sara och söta lilla Ebba på stan. Gick i lite affärer och uppdaterade varandra om livet. Fick gosa lite med den lilla sötnosen. Tyvärr hade jag glömt kameran hemma, så det blev inga bilder. Så typiskt mig! Måste bli lite bättre på att ta foton. Det är ju så kul å ha sen..  men det kommer förhoppningsvis fler tillfällen. =)  Sen var jag en runda hos mormor, drack lite eftermiddagskaffe å pratade lite. Hon är inte bra i sitt ben stackars lilla mormor. =( Efter att varit hemma en liten runda bar det av in till stan igen. Träffade Simon och åt årets första glass på glassbåten. Alltid lika gott med glass! Sen blev det mys i tvsoffan resten av kvällen.

 

Igår var jag och Nina ute i Stärnö hela dagen. Så mysigt! Bara låg och solade och gottade oss. Blev inget bad då det är alldelles för kallt i vattnet fortfarande (för mig iaf) . Blev helt nöjd med att bara doppa fötterna. =) Har tom lyckats få lite färg. Men benen är lika vita som vanligt... Men men. Om sommarvärmen håller i sig kanske de me kommer att se lite vettiga ut innan sommaren är över.

 

Nej, nu tror jag att jag ska sätta mig och läsa lite. Läser en riktigt bra bok "När harpalten ylar", däremot hade jag en bok med mig till stranden igår som jag inte alls gillade. Tog bara en pocket i hyllan. Jan Mårtensson tror jag det var, "mord på Mauritius". Har inte läst några av hans böcker innan, hann iof inte så långt bara 50 sidor, men hittills är jag inte så imponerad. Ska läsa klart den nån dag, hoppas på att den tar sig när man kommit in lite mer i den... GIllade inte att han refererade till sina egna verk i texten. Kändes lite fånigt. Har man läst hans andra böcker känner man väl igen det han skriver, och har man inte det så känns det som om det inte spelar någon roll. Men det är kanske bara jag.. Jaja. Får se vad den får för betyg när den är utläst, kan nog dröja ett tag dock, för det finns andra böcker som känns mer lockande att läsa. Måste ju definitivt läsa ut "Harpalten.."


Kommentarer
Postat av: Simon

Kul att du gillar den, tycker det är jobbigt med folk som har 2 personligeheter, gissa om de e jobbigt med över 100 då :S

2009-06-30 @ 00:10:34
Postat av: Anna

Kul med en liten uppdatering. Låter mysigt med lite sann Karlshamns sommar. Här har det regnat och blåst hela dagen. Inte alls trevligt!

2009-06-30 @ 11:16:16
URL: http://tokfias.blogg.se/oz

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0