Det allra senaste...

1 Maj idag. Meningen att man ska demonstrerera, men det är ju inte så många som gör det nu för tiden. Såg ett litet tåg av människor, men det var inte direkt imponerande... På tal om inte jätteimponeramde så var jag och Simon och tittade på Majbrasan igår. Har inte varit i Halmstad på någon Valborg innan (har varit antingen i Khamn eller i Lund), så jag vet ju inte hur det brukar vara. Konceptet var väl bra med en brasa mitt ute i Nissan. Men bålet var ganska litet så det brann upp väldigt fort. Kom lite folk i en kanot och satte eld på den. Sen kom det massor med kajaker som hade faklor både fram och bak på kajaken. Det var väl lite småfint.. men de bara paddlade lite och höll sig i två "led". Tyckte det var lite tråkigt. Hade varit MYCKET roligare att titta på om de hade gjort lite formationer och mönster och så. Då hade de fått högsta betyget av mig. :) För övrigt var det en väldigt lugn och stillsam Valborg, för vår del iaf.

Har varit en helt fantastisk solig dag. Har tom unnat mig att vara ledig. Vi gjorde vår sista intervju i tisdags och igår blev vi äntligen klara med den sista transkriberingen. Känns riktigt bra. Tyckte jag var värd en dag i solen. Jag och Simon satt vid Nissan och drack en varsin kopp kaffe när det började komma massa gamla veteranbilar. Det var huuur många som helst. Verkade aldrig ta slut! Tror det tog en timme innan alla bilarna hade passerat. Riktigt roligt faktiskt. Många av dem var i superbra skick, men några såg verkligen ut som om de varit med om ett och annat.. Var tvungen att kolla upp det när jag kom hem och kunde konstatera att det var "USA-bilar äldre än 30 år. Cruising genom stan ". Så det så. Var iaf riktigt trevligt att sitta i solen, dricka kaffe och titta på alla bilarna. :)

Även om det är härligt med helg är det en ganska konstig helg då alla bara "försvinmer"...
Idag åkte min kära syster till Australen. Eller, rent tekniskt sett så åker hon ju fortfarande då det är en ganska lång flygresa. Är så glad för hennes skull, det är ju verkligen superhäftigt att få jobba Down Under i ett halvår, men jag kommer att sakna henne. Hade velat åka och hälsa på, men flygbiljetterna är ju så himla dyra. :(
Imorgon flyttar Evelina och Daniel till Karlskrona.  Kommer kännas jättekonstigt att inte ha dem i stan längre. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0