kortis

Jag vet att det var eeeevigheter sedan jag skrev sist. Men det är bara det att det är så mycket som jag vill och hade tänkt skriva om, så det har kännts som om jag inte har haft tid till det. Å så har det bara blivit mer och mer... Tänker skriva om lite av det men nu måste jag bara få det ur mig:

Idag har jag examinerat sociologin!!! Min enda kurs som jag har haft släpandes efter mig. Har haft någon skum mental spärr som har gjort att jag inte klarat av att fixa den. Har fått olustkänslor bara jag tagit fram böckerna. Men nu till sista terminen var jag ju tvungen att klara den så jag har läst om kursen paralellt med den ordinarie kursen. Var inte så farligt eftersom det bara var en 5 veckors kurs, men det har varit lite att göra. Nu så har jag iaf gjort en hemtenta (som jag mådde så dåligt över när jag skrev, tyckte den blev kass, men när jag läste den igen igår var den faktiskt okej) och idag var det muntlig examination med opponering i Växjö som gällde. Som alltid var jag nervös, men allt gick bra.

Det hela blev väl inte mindre nervöst för att jag skulle köra själv till Växjö. Underbara Tina lånade ut sin (läs sina föräldrars) bil till mig så jag kunde ta mig till Småland och hem igen utan problem.  Bara det att jag ju inte kört sedan jag skadade fötterna för nästan 3 månader sedan, och helt ärligt har jag ju inte haft körkortet så länge så jag har ju inte direkt vant mig vid att sitta ensam bakom ratten. Det längsta jag har kört själv är mellan Asarum-Karlskrona innan. Sen hade jag massa löjliga nojjor om att jag inte skulle hitta, ta fel avfart eller något liknande. Vet inte hur många hundra gånger jag åkt den där vägen... kan ju erkänna att det verkligen inte var några som helst problem. Hade full koll på var jag var hela tiden (inte illa för någon som har så dåligt lokalsinne som jag). Självklart REGNADE det i morse när jag skulle köra med. Satt stel och hyperkoncentrerad minst i en timme på väg till Växjö innan jag kunde slappna av lite. Hemvägen sen var jag mycket mer avslappnad, satt med ryggen mot ryggstödet heeela vägen hem. :p (Finns ju faktiskt en anledning till att jag fick mitt körkort. Jag kan ju faktiskt köra bil, bara det att jag fortfarande är lite ovan). Kanske var lite lättare att slappna av me när jag visste att jag äntligen kunde lägga sociologikursen bakom mig. Var en laglydig och duktig förare som höll hastighetsgränserna till punkt och pricka (vilket nog irriterade mina medtrafikanter lite). Men det är verkligen inte konstigt att folk vill gasa på när det är sånna långa partier av raksträckor. Det är faktiskt ingen rolig väg att köra. Fast jag är på tok för rädd om mitt körkort för att riskera något. Samtidigt som det var lite trist inte ha någon att prata med kändes det rätt gott å få köra själv. Satte stereon på högsta volym å skränade med i texterna som jag bara kan göra när ingen annan hör.

Nu är jag galet trött. Har varit en låång dag. Klockan ringde innan 6 idag. Ingen vila imorgon heller. Tillbaka till brottsplatsen. Blir hämtad klockan 7 imorgon för att åka till den underbara staden som kallas Växjö...


En annan sak som känns helt underbart är att min allra käraste syster äntligen har kommit hem till Sverige!!! Välommen hem kära du!!!

Nej. Nu har jag en dejt med John Blund! Hoppas han inte är sen. Gillar inte å vänta på honom..
God natt! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0