Frihet!!! :)

Igår var vi i Växjö. En riktigt bra föreläsning, så jag är bra att vi åkte dit, även om vi satt längre tid i bilen än på själva föreläsningen. Imorgon är det seminarium, så då kommer vi åkat till Växjö för bara 2 timmar. Lite surt, men det är sånt som händer. Vi har ju vetat hela tiden att allting på den kursen är förlagt till Växjö, så det är bara att gilla läget. Var lite orolig för vilket skick lägenheten skulle vara i när jag kom hem, med all rätt. 3 omgången påslakan har åkt i tvättkorgen, tur att jag hade tvättid idag.... 

Tintin under en av sina söta stunder...
Tina & Anders kom hem igår. Otäckt bruna (ja, jag är avundsjuk) och det verkar som om de har haft en riktigt härlig vecka i Tunisen. Fick en superfin grön pashmina sjal av dem. :) Trodde aldrig jag skulle säga detta, men jag måste erkänna att det var riktigt skönt att få lämna tillbaka Tintin. Har varit en tuff vecka. Det är jobbigt att hela tiden behöva hålla koll och vakta så att han inte kissar där han inte borde, vilket han lyckades göra ett antal gånger även om jag gjorde mitt bästa. Värst gick det nog åt min stackars fotölj... Fast Tintin kunde faktiskt inte rikigt hjälpa det. Tina var hos vetrinären med honom idag, och fick veta att han har urinvägsinfektion den lilla stackaren. Så det var inte mig han var missnöjd med, utan han mådde faktiskt dåligt. :(

min nya fina sjal =)
Var hos Tina & Anders igår och åt jättegod tacopaj, drack ett par glas vin, pratade, såg filmen En shopaholics bekännelser (ganska underhållande) och hade det hur trevligt som helst.

Bakade scones i morse, så var Tina här (efter hon hade varit hos vetrinären) så åt frukost ihop. Konstigt hur mycket godare all mat blir när man får sällskap. Sen var vi på Maxi och storhandlade. Är så skönt att kunna handla i andra affärer än Hemköp. Dels har de inte så stort utbud, sen är det så dyrt!! :/

Igår var jag duktig och storstädade badrummet. Är så gott när det luktar såpa och fräscht. Hade tänkt städa resten av lägenheten, men det har inte riktigt blivit av. Får ta det i helgen istället. Men jag har varit duktig å handlat, diskat, lagat mat, tvättat och sen har det blivit lite plugg me så jag är nöjd med dagens insats trots att jag inte hunnit städa. :)

Kommentarer
Postat av: Anders

Inte så sugen på att skaffa katt längre? ;)

2009-09-12 @ 14:02:10
Postat av: Anna

Stackars Tintin! Visst fick du ett sting av dåligt samvete för att du var arg på honom :P



Kram

2009-09-13 @ 12:29:43
URL: http://tokfias.blogg.se/oz
Postat av: Anders

Va, har du satt Tintin i skamvrån?? :P

2009-09-14 @ 17:45:00
URL: http://www.seasonsports.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0