Låååång helg

Ja, jag skäms. Mitt totala frånvaro från bloggen har inga ursäkter. Kan inte ens skylla på att det inte har hänt någonting här, för det har det ju faktiskt gjort. Har tänkt så många gånger att "detta måste jag blogga om", men av en eller annan anledning så har det inte blivit av.. 

Menar, jag har ju trots allt tagit min examen, fått ett timjobb och fått tillökning i familjen.

Förra helgen var hur härlig som helst. Dels var Evelina, Daniel och Vilmer uppe. Och Eve var med och firade Tinas födelsedag på fredagen. Kändes nästan som the old days igen.. :) Saknar verkligen att ha dem här i Halmstad.
Sen på lördagen fick jag finbesök av Sara å lilla Ebba. Vi gick på stan och bara snackade, tog det lugnt och hade det hur mysigt som helst. Menar, man kan ju inte vara annat än nöjd med en sådan helg.

Denna helgen var inte så dum den heller. Har jobbat en del i veckan så jag var rätt trött i fredags. Men lördag morgon så hade vi dubbel-frukostdejt; Jag & Simon och Tina & Anders. Vi var på Scandic hotell och åt frukost. Har sagt det innan och jag säger det igen. Jag gillar verkligen Njuta häftet och deras 2 för 1 erbjudanden. Frukosten var som väntat hur god som helst och det fanns verkligen massor att välja mellan. Började jobba vid 14 sen, så jag behövde inte bekymra mig över vad jag skulle göra resten av kvällen.. Tittade på Melodifestivalen. Är ju ganska delade meningar om årets festival, men jag tycker det har varit riktigt kasst. Har inte varit någon låt som jag verkligen har kännt att den måste vinna. Även om några låtar är bra och fina, känns det inte som om de har så stor chans i den stora finalen. Men vem vet...

Fredagen för en månad sedan hände det något väldigt oväntat.  Det var februari, snöigt och minusgrader. Jag hade ett kort pass på jobbet. SKulle bara jobba 8-12. Ute i kylan står en liten kattunge och jamar och verkar frusen och hungrig. Efter mycket övertalande (från alla i personalen) gick B med på att vi kunde släppa in katten i personalentrén eftersom det inte skulle påverka någon i huset (utifrån en allergisyn). Jag ringer polisen, vilka inte kunde hjälpa mig utan bara säga att ingen anmält en liknande katt som saknad och ge mig numret till Katthemmet. Katthemmet meddelar att de har fullt just nu och att de måste föröka hitta ett jourhem till katten. Eftersom jag har lite kattsaker i källaren säger jag att jag kan ta hem katten över helgen tills de har löst det med annan placering. Måste tillägga att jag verkligen var helt övertygad om att jag bara skulle ha en över helgen eller max i en vecka tills det löst sig. Sagt och gjort. Eftersom hon både hade långa klor och inte luktade så gott så fick hon en brutal behandling redan första kvällen. Klorna var inga problem att klippa, men att duscha var inte någon favorit, vilket iof inte är helt ovanligt. Katten är väldigt lugn, tillgiven och kelig. Hon har dock råkat ut för något då hon haltar lite och hoppar inte. Jag och Simon bestämmer oss för att kalla henne Smilla. På måndagen tar jag henne till veterinären som ger henne en vaccindos, avmaskningspiller och kollar upp benet på henne. Hon tror att Smilla fått en smäll på höften, men att det kommer bli bra av sig själv. Hon tar även en totalrens av kattens öron som är FULLA av kattskabb. Hemma igen märker jag att katten hör mycket bättre. Stackars kisen var helt lommhörd av allt äckel som var i hennes stackars öron..  Veterinären gjorde samma bedömning som jag, att Smilla är ungefär ett halvår.
Och nu då? Helgen är ju slut för länge sedan och dagarna passerar. Har lagt ut en upphittad annons på henne, men ingen har hört av sig och saknat henne. Smilla känner sig mer och mer hemma och vi trivs bättre och bättre med henne. Hon har växt lite grann. Benet verkar ha läkt bra och nu de senaste dagarna har hon börjat hoppa. Vilket iof har lett till en kamp mellan oss och henne hurvida katter ska vara på köksbordet eller inte. Hon är väldigt lekfull, vilket inte är så uppskattat klockan 5 på morgonen men det är väldigt roligt när vi apporterar. Vi kastar iväg en leksaksmus, hon springer efter, tar den i munnen och kommer tillbaka med den så att vi kan kasta igen. Såå roligt.  Hon har blivit mycket mer självständig, men hon är fortfarande kelig, vill vara nära och spinner mycket.  Vi är fortfarande jourhem till henne, vilket innnebär att Katthemmet står för kostnader för mat och veterinärbesök. Vi ska på återbeök hos veterinären på tisdag och efter det så får vi ta ett beslut om vi ska fortsätta att bara vara jourhem (och riskera att bli av med henne) eller om vi ska köpa henne. Var ju inte alls planerat att skaffa katt nu, men det känns lite som om katten valde mig den här gången och inte tvärt om...

 

en lite piggare och lekfullare katt i action

Kommentarer
Postat av: Nina

Emma, det är så roligt när du bloggar! nu måste du göra det oftare!! =)



o kisen är ju sååå söt! BEHÅLL!

2010-03-14 @ 12:52:34
Postat av: Tina

vad bra att du har fått tummen ur gumman =) ses snart på frukost, igen

2010-03-15 @ 08:57:06
URL: http://www.seasonsports.se
Postat av: sara

Jag o Ebba röstar för att behålla henne. Hon var helt underbar =)

Det var riktigt roligt att träffas. Vi kommer gärna upp snart igen.

Kram kram

2010-03-16 @ 07:47:15
Postat av: Anna

She's alive!! ;)



Kul att ha dig tillbaka!

2010-03-16 @ 14:42:04
Postat av: Anna

She's alive! ;)



Kul att du är tillbaka kära syster! Det är jag med...bloggar på som bara den just nu om allt och inget.



Kram kram

2010-03-16 @ 14:43:06
URL: http://tokfias.blogg.se/oz
Postat av: Anna

Oups, trodde det blev fel på första inge meningen att kommentarspama dig :P

2010-03-16 @ 14:43:42
URL: http://tokfias.blogg.se/oz
Postat av: evelina

braaaaaaaaaaaaaaavo emma! hur går det med ankan?

2010-03-17 @ 22:27:35

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0