lite söndagsfunderingar...

Helt galet var tiden går. Å då menar jag inte bara det faktum att det numera har blivit sommartid och att vi förlorade en timme inatt utan att det redan är söndag och snart en ny månad. Galet. Den här veckan har varit rätt så intensiv, Anders & Tina har varit i Österrike på skidsemester så jag har tagit hand om Tintin åt dem. Blev en hel del planerande men jag lyckades få ihop jobb, skola och att ge både Tintin och lilla Smilla både kärlek och omsorg. Men jag har varit så trött varje dag. Stupat i sängen väldigt tidigt för att vara mig men allt har gått bra.  Var två riktigt fina våriga dagar i veckan, men nu i helgen har det bara regnat. Lite trist, men snart kommer värmen. Det känner jag på mig. :)

Jag och Simon lyxade till det igår och gick ut och åt. Testade en ny Sushi restaurang som heter Shison och ligger vid Scandic hotell. Var riktigt gott. Vi unnade oss tom lite efterrätt. Simon var modig och beställde in något nytt och jag valde det säkra kortet glass med färsk frukt. Tyvärr minns jag inte vad Simons rätt hette. Men det var nån svart lite smågrynig sås med glass till. Mycket märkligt. Inte äckligt, men annorlunda och inget jag skulle beställa in igen..  Men nu vet vi ju det. Är bara lite nyfiken på vad det egenligen var. Får kolla upp namnet nästa gång vi är där.

Har fått jobba en del i veckan. Vilket jag givetvis är riktigt nöjd med. Blir fullt upp nästa vecka också. Mest dag- eller kvällspass, men jag har även en natt. Jobbar hela påsken, men det ville jag (bra betalt) så det är inte dumt alls.
Ska på anställningsintervju på måndag, eller imorgon kanske man borde säga. Är lite nervös men jag hoppas det går bra. Hade varit härligt att få ett jobb till något som jag är utbildad till och där jag vet hur det ser ut mer än 1-2 veckor frammåt i tiden. Håll tummarna för mig. :)

Nej. Har massor som jag måste göra idag. Behöver både fixa lite smågrejer och plugga.  Måste utnyttja min lediga tid ju. :) Ska även gå till katthemmet idag så jag blir kattägare på riktigt. Lilla skrållan är här för att stanna. :)

Kommentarer
Postat av: Anna - Anna's Australia

Varför är vi inte förvånade :) Vi visste ju att Smilla skulle få vara kvar.



Du är duktig du som står i. Jag ska hålla tummarna för dig imorgon när du har intervju!



Kram

2010-03-28 @ 15:30:24
URL: http://tokfias.blogg.se/oz
Postat av: Anna - Anna's Australia

Du kan också få en fin kommentarsruta om du vill. Bara hojta, kanske en blomma (om du vill fortsätta ha den här designen förresten...du kanske är sugen på något nytt.



Kram

2010-03-31 @ 08:36:30
URL: http://tokfias.blogg.se/oz
Postat av: Anna - Anna's Australia

Hitta ändringen!!



Jag har mjukstartat och gjort en liten ändring på din sida. Kan du hitta den?

2010-04-01 @ 13:29:51
URL: http://tokfias.blogg.se/oz
Postat av: Anna - Anna's Australia

Så nu har du en liten blomma i kommentarsfältet också :)

2010-04-06 @ 18:14:56
URL: http://tokfias.blogg.se/oz
Postat av: Anna - Anna's Australia

Inte meningen att väcka dig imorse sis...skäms lite



Men telefonen ringde upp helt av sig själv i väskan...så det kan gå.



Kram

2010-04-07 @ 08:55:06
URL: http://tokfias.blogg.se/oz
Postat av: Anna - Anna's Australia

Reflekterade just över det faktum att det bara är jag som kommenterat ditt inlägg...MÅNGA gånger dessutom..du borde nog blogga oftare så min kommentarsspam sprids ut lite. ;)

2010-04-07 @ 08:56:13
URL: http://tokfias.blogg.se/oz

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0