konsten att aldrig lära sig cykla...

Min mormor älskar att cykla och hon här sagt att det är någonting hon verkligen saknade när inte kroppen hängde med längre. Nog för att hon var lite väl äventyrlig när hon cyklade i rondellen hemma, utan att riktigt veta hur man egentligen kör i en rondell. Så vitt jag kan minnas har jag aldrig tyckt om att cykla. Det har mer varit ett nödvändigt ont för att lite snabbare ta mig från en plats till en annan. Vet inte om det är därför jag aldrig varit riktigt bra på det, eller om jag inte kan rycka mer om det eftersom jag är så kass på att cykla? Vad kom först? Hönan eller ägget? En av de första gångerna som jag skulle cykla missade jag att svänga och körde rätt ner i diket. En annan gång körde jag in i en bil, som stod stilla! Har även testat konsten att halvt demolera cykeln efter att ha försökt korsa ett järnvägsspår med lite fel vinkel. Sen har vi ju de där olyckorna som jag faktiskt inte riktigt kan rå för, som när styret lossnade. Å så alla vanliga vurpor som jag antar hör livet till... Å så har jag gjort det igen. Nu sitter jag här men värkande knä, pulserande finger och en gnagande oro för hur foten ser ut när skon och strumpan åker av. Dumma förrädiska lövhög.... De positiva är väl att jeansen höll, den här gången me. :) Vad ska jag säga. De senaste 3 veckorna har inte direkt varit så lyckade.. Fast nu hinner jag inte gå in på det. Tåget är snart framme i Falkenberg och jag ska haltar mig fram till kontoret. Skönt att det är fredag. Jag behöver ladda batterierna och lägga om mina krigsskador. Ja, för nu är det krig. Cykeln kanske vann slaget, men jag ska vinna kriget!!! ;)

Kommentarer
Postat av: Anna - Swaussie

Haha! Förlåt men det jag tänkte när jag läste inlägget var.



1. Yeah! She's back, the blog is alive!

2. Varför pratar hon om att cykla?

3. Köra in i en stillstående bil Fniss

4. Åhh stackars Emma har skadat sig.



:) Hoppas fot, finger ochknä mår bättre.

Kram kära syster

2011-11-04 @ 13:49:56
URL: http://swaussie.blogg.se/
Postat av: Anna - Swaussie

När kommer det mera nu då? Du kan ju inte blogga en gång och sedan bli tyst igen. :P

2011-11-10 @ 19:37:36
URL: http://swaussie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0